Trucuri surprinzătoare ca să mănânci mai puțin – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trucuri surprinzătoare ca să mănânci mai puțin

Sfaturi Practice

Lucrurile mici contează. Nu ai fi crezut că modul în care mesteci mâncarea, forma și culoarea farfuriei sau felul în care arată bucătăria ta îți pot influența apetitul. Însă adevărul e că, dacă vrei să-ți potolești foamea, trebuie să-ți păcălești în primul rând mintea. Totul de acolo pornește. Astfel, mâncăcioșii care vor să mai dea jos câteva kilograme, însă le e greu să reducă porțiile pot încerca unele trucuri surprinzătoare.

Fă ordine în bucătărie. Care este legătura, te întrebi cu surprindere? Cercetătorii au constatat că persoanele care au o bucătărie dezordonată tind să mănânce la fel de dezordonat. Cercetarea a fost efectuată pe un grup de 98 de femei, care și-au evaluat obiceiurile alimentare în funcție de modul în care arată bucătăria lor. S-a constatat că în momentele în care bucătăria arată ca după bombardament, plină de ziare, recipiente de gătit, vase murdare, cosumă cu 53 de calorii mai mult decât atunci când totul la locul lui și strălucește de curățenie. Dacă este haos în exteriorul tău, vei avea tendința să renunți la orice fărâmă de ordine și regulă și în ceea ce privește alimentația. Astfel, un truc pentru a te ordona din toate punctele de vedere este să începi cu o rundă de curățenie.

Mestecă lent. Termină-ți farfuria nu în 5 minute, ci în 15-20 de minute. Atât ar trebui să dureze o masă, pentru ca la creier să ajungă informația că te-ai săturat. Mănâncă încet, mestecă bine fiecare îmbucătură, în felul acesta ajutând și digestia.

Concentrează-te pe mâncare. Dacă îți iei prânzul la birou, pe tastatură, sau cina cu ochii la televizor, nu acorzi atenție farfuriei, nu conștientizezi gustul, mănânci mecanic și uiți să te mai oprești. Nici nu-ți dai seama când ai terminat o porție copioasă.

Folosește farfurii mici. De-a lungul timpului, nutriționiștii au observat că mâncarea arată „mai multă” într-o farfurie mică decât împrăștiată pe un „platou”. Culoarea influențează și ea senzația de sațietate. Alte studii au stabilit că, dacă farfuria este în contrast cu nuanța mâncării, te saturi mai repede și ai tendința să mănânci mai puțin.

Spală-te pe dinți. După masă, când simți nevoia să mai ronțăi ceva (în special desert), du-te și spală-te pe dinți. Mentolul neutralizează pofta de dulce sau de mâncare bogată în grăsimi.

Bea multe ceaiuri medicinale. Te mențin hidratat și, de cele mai multe ori, lichidul călduț umple stomacul și-l calmează. Ba chiar dă senzație de sațietate. Un truc aplicat în curele de slăbire este să bei un pahar de apă sau un ceai cu o jumătate de oră înainte de masă. Mai mult decât atât, organismul are nevoie de lichide ca să proceseze caloriile, iar dacă ești deshidratat, metabolismul își încetinește motoarele.

Dormi! Cei care nu se odihnesc suficient tind să compenseze lipsurile prin mâncare. În timpul somnului se secretă leptina, un hormon responsabil cu senzația de sațietate. De asemenea, lipsa somnului afectează metabolismul, iar arderile din organism sunt reduse. Nu în ultimul rând, atunci când ești obosit cauți să te pui pe picioare cu alimente care dau energie. De aceea ți se face poftă de dulciuri și de carbohidrați.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.