Vitaminele și minerale care te feresc de răceală – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Vitaminele și minerale care te feresc de răceală

Sfaturi Practice

La începutul sezonului rece, investește puțin în sănătatea ta pentru a te pune la adăpost de gripă și răceală. Pentru asta, trebuie să-ți întărești imunitatea. În afară de odihnă și alimentație sănătoasă, poți încerca o cură de vitamine și minerale. Le găsești atât în stare naturală, cât și ca suplimente alimentare. Iată spre ce să te orientezi!

Vitamina A. Reglează sinteza limfocitelor și a producerii de anticorpi, fiind foarte importantă pentru sistemul imunitar și prevenirea infecțiilor respiratorii. În același timp, îmbunătățește vederea, ajută la creșterea și consolidarea oaselor, menține sănătatea pielii, a dinților și gingiilor. Se găsește în gălbenuș de ou, fructe de goji, cătină, măceșe, pește, lapte bătut, ficat.

Vitamina C. Este renumită pentru puterea ei de a întări imunitatea, ajutând la formarea și funcționarea globulelor roșii. Un antioxidant foarte puternic și un tonic general, această vitamină e utilă în perioadele de convalescență, în stări de surmenaj și oboseală, crescând capacitatea de apărare și de refacere a organismului. Se găsește în fructe de pădure (cătină, măceșe, afine, merișoare, aronia), în roșii, ardei gras, pătrunjel (care conține o cantitate de 4 ori mai mare de vitamina C decât citricele), în broccoli, kiwi, conopidă, ananas sau ceaiuri medicinale de fructe de pădure. Suplimentele cu vitamina C pot fi administrate în siguranță de la vârsta de 3 ani, în cure de câte o lună.

Vitamina D. Ridică şi ea o barieră în faţa infecţiilor şi a răcelii, protejează muşchii şi oasele. Se sintetizează atunci când te expui la soare, astfel că în sezonul rece organismul îi cam simte lipsa. Poţi administra suplimente sau o poţi lua din ouă, ciuperci, somon, sardine.

Vitamina E. Stimulează în organism producerea de anticorpi, distruge germenii, fiind esenţială în special pentru persoanele care fumează sau consumă alcool. Se găseşte în uleiul de măsline sau de floarea soarelui, în legume cu frunze verzi, pește, alune sau semințe, roșii, afine, broccoli, ardei gras roșu.

Seleniul. Stimulează producerea de globule albe, care întăresc imunitatea organismului şi grăbesc vindecarea în caz de infecţii. Se găseşte în peşte, fructe de mare, ficat şi ciuperci.

Zincul. Este un mineral care ajută la producerea mai multor anticorpi, reduce durata răcelii, precum şi simptomele neplăcute de iritaţie şi uscăciune a faringelui. Se găseşte în carne de curcan, lactate, ouă, salată verde, seminţe de dovleac sau ciocolată neagră.

Suplimentele cu Omega-3, ceaiurile de soc, echinacea, tei, ghimbir, muguri de pin și fructe de pădure, resveratrolul din struguri, betacarotenul din morcovi, dovleac sau cătină, dar și probioticele (bacterii benefice din intestine care ajută digestia și buna funcționare a organismului), toate acestea favorizează întărirea sistemului imunitar, la început de sezon rece. Fă o cură de imunizare și vei uita de boli!

 

Asocieri recomandate

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.