Vitamine şi minerale naturale care te apără de boli în sezonul rece – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Vitamine şi minerale naturale care te apără de boli în sezonul rece

Noutăți Fares

 

Toamna este sezonul virozelor. În autobuz, la metrou, la serviciu, peste tot vei vedea oameni răciţi, iar boala se poate lua atât de uşor… E nevoie doar de o portiţă mică în organismul tău, de un sistem imunitar slăbit şi gata. Pentru ca răceala sau gripa să nu se prindă atât de uşor de tine, întăreşte-ţi imunitatea cu vitamine şi minerale. Iată care sunt cele mai indicate în acest caz.

Vitamina C. Anihilează virusurile şi bacteriile, fiind renumită pentru puterea ei de întărire a imunităţii. În acelaşi timp, ajută la diminuarea tusei şi reduce simptomele răcelii. O găseşti în: citrice, merişoare, fructe de pădure, migdale, roşii, legume cu frunze verzi. Pătrunjelul, spre exemplu, conţine o cantitate de patru ori mai mare de vitamina C decât citricele. Ceaiurile medicinale de fructe de pădure, măceşe, cătină sunt şi ele o sursă importantă de vitamina C. Dacă nu-ţi poţi asigura necesarul de vitamină din alimentaţie, apelează la comprimate cu vitamina C sau la comprimate vitaminizante cu cătină şi măceşe.  

Vitamina E. Este un antioxidant puternic, fiind esenţial în special pentru persoanele care fumează sau consumă alcool. Vitamina E ajută la formarea anticorpilor, distruge germenii din organism şi e responsabilă cu întreţinerea mucoaselor. Se găseşte în uleiul de măsline sau de floarea soarelui.

Vitamina A. Are un rol important în protejarea mucoaselor şi stimulează producerea de globule albe în sânge, care cresc rezistenţa la infecţii. Sinteza acestei vitamine este încurajată de betacaroten, un antioxidant puternic care distruge inclusiv celulele canceroase. Se găseşte în fructe şi legume de culoare portocalie, cum ar fi morcovii, caisele, piersicile, mango, ardeii, în spanac, fasole verde, dar şi în lactate şi ouă. Poţi suplimenta doza cu câte o capsulă-două de vitamina A pe zi.

Vitaminele B1 şi B3. Au proprietăţi antivirale şi ajută la vindecarea bolilor. Se găsesc în fasole şi legume verzi, în carne roşie slabă şi în produse lactate. Poţi apela şi la un complex de vitamine B comprimate.

Vitamina D. Ridică şi ea o barieră în faţa infecţiilor şi a răcelii, protejează muşchii şi oasele. Se sintetizează atunci când te expui la soare, astfel că în sezonul rece organismul îi cam simte lipsa. Poţi administra suplimente sau o poţi lua din ouă, ciuperci, somon, sardine.

Zincul. Reduce durata răcelii, precum şi simptomele neplăcute de iritaţie şi uscăciune a faringelui. Se găseşte în carne de curcan, lactate, ouă, salată verde, seminţe de dovleac sau ciocolată neagră.Totuşi, nu te “lăcomi” la suplimente de zinc. Doze prea mari pot afecta capacitatea organismului de a absorbi cuprul, alt mineral esenţial.

Seleniul. Stimulează producerea de globule albe, care întăresc imunitatea organismului şi grăbesc vindecarea în caz de infecţii. Se găseşte în peşte, fructe de mare, ficat şi ciuperci.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.