Vitamine care nu trebuie să-ți lipsească în perioada sarcinii – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Vitamine care nu trebuie să-ți lipsească în perioada sarcinii

Sfaturi Practice

 

Ce consumi tu, în perioada sarcinii, ajunge şi la bebe. Din acest motiv, trebuie să fii mai responsabilă, să mănânci mai sănătos, mai echilibrat. Medicii spun că sunt anumite vitamine care nu trebuie să-ți lipsească din alimentație, în diverse etape ale sarcinii, pentru ca bebeluşul tău să se dezvolte armonios.

În primul trimestru nu e nevoie să-ți schimbi prea mult regimul alimentar. Doar să renunți la unele excese (cafea, fumat), să te hidratezi şi să mănânci mai multe fructe şi legume. Oricum, vei vedea că grețurile obişnuite din această perioadă te vor determina, vrând-nevrând, să mănânci mai sănătos. Proteine, minerale (fier, calciu), vitamine (A, B, C, E, K…), glucide (paste integrale, pâine, orez) şi grăsimi de bună calitate, de asta ai nevoie pentru “amândoi”. Pe toată perioada sarcinii ai grijă să consumi cât mai multă vitamina C, pentru a avea imunitatea ridicată, iar bolile să nu se prindă de tine. O găseşti în citrice, fructe de pădure, cătină, ardei gras, kiwi, pătrunjel etc. Consumul de calciu îi e necesar viitoarei mămici ca să-şi mențină densitatea osoasă în parametri normali, pe măsură ce fătul consumă din calciu pentru propria dezvoltare osoasă.

În trimestrul al doilea ai nevoie de o doză mai mare de acid folic (vitamina B9), necesar pentru evitarea malformațiilor congenitale. Se găseşte în legume cu frunze verzi (spanac, varză, salată), în fasole, mazăre, linte, citrice, papaya, zmeură, căpşune, avocado, nuci, țelină, morcovi, dovleac, broccoli, sfeclă etc. Ține minte că organismul nu absoarbe tot acidul folic din aceste alimente, iar medicul îți poate recomanda suplimente pe bază de vitamina B9. Mai sunt necesare vitaminele A, E, B6, B12, dar şi cupru, potasiu, zinc. Acizii graşi Omega-3 sunt şi ei importanți pentru dezvoltarea fătului, unele studii demonstrând că mamele care au luat suplimente cu Omega-3 au avut copii cu o putere mai mare de concentrare. Fierul este vital deoarece corpul tău produce mai mult sânge.

În al treilea trimestru îți sunt recomandate alimente sau suplimente ce conțin magneziu, zinc, seleniu. De asemenea, s-a constatat la majoritatea gravidelor o carență de vitamina D. Probioticele sunt şi ele importante – reduc riscul de naştere prematură şi de diabet gestațional.

Chiar dacă aceste vitamine şi minerale sunt importante pentru toate femeile însărcinate, doza necesară fiecăreia diferă. De aceea, înainte de a lua suplimente alimentare, fă-ți un set de analize şi urmează recomandările medicului.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.