Unde se ascund toxinele nocive pentru ficat – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Unde se ascund toxinele nocive pentru ficat

Sfaturi Practice

 

Toate toxinele pe care le aduci în organism trec prin ficat. El acționează ca o “sită” care trebuie să cearnă aceste mizerii, iar câteodată ficatul obosește, sita se îmbâcsește, toxinele sunt prea multe. Iată unde se găsesc ele, sfatul nostru fiind să încerci să le eviți.

Fast-food-ul, sosurile, semipreparatele, mezelurile, carnea grasă. Acestea suprasolicită ficatul și favorizează formarea depozitelor de grăsime, care îi îngreunează activitatea.

Aditivii din sucurile acidulate, chips-uri, acadele, prăjituri cu termen de valabilitate mare. Citește eticheta cu ingrediente a fiecărui produs și nu cumpăra dacă vezi că lista cu E-uri e interminabilă.

Alimentele care cresc colesterolul, cum ar fi margarina, maionezele, foietajele, gălbenușul de ou, dulciurile pe bază de zahăr rafinat etc. Toate acestea cresc riscul apariției bolilor de ficat.

Suplimentele de fier nu trebuie luate după ureche, ci doar la recomandarea medicului, în urma unor analize. Asta deoarece fierul în exces nu se elimină natural, ci se acumulează în organe, țesuturi, inclusiv în ficat. Iar prea mult fier deteriorează ficatul și poate duce chiar și la ciroză.

Medicamentele. Toate sunt procesate de ficat, iar pentru el asta nu e o muncă plăcută. Decât să ai un dulăpior plin cu tot felul de medicamente de sinteză, la care să apelezi ori de câte ori te doare ceva, mai bine te orietentezi spre remedii naturiste la fel de eficiente, însă fără efecte adverse. Dacă ai o anumită problemă de sănătate, interesează-te ce tincturi, uleiuri esențiale, ceaiuri medicinale și alimente favorizează vindecarea și obișnuiește-te să le incluzi în dieta ta pe termen lung.

Alcoolul. Este cel mai mare dușman al ficatului. Îi distruge celulele, provoacă boala ficatului gras și, consumat în exces, duce la ciroză.

Țigările. Îți afectează nu doar plămânii și gâtul, ci și ficatul. Îi îngreunează funcțiile, îl încarcă de toxine și îi reduc puterea de a filtra alte toxine existente în organism.

Sarea în bucate e bună, însă prea multă devine periculoasă. Ea crește presiunea sângelui, iar acest lucru favorizează apariția ficatului gras. Încearcă să limitezi consumul zilnic de sare la o linguriță. Nu uita că mai toate alimentele de pe rafturile magazinelor conțin sare, care se acumulează.

Legumele și fructele. Nu, nu e o greșeală de redactare. Multe fructe și legume pe care le consideri sănătoase sunt de fapt stropite cu tot felul de ierbicide și pesticide, pe care tot ficatul trebuie să le proceseze. Cumpără de la persoane de încredere și nu le alege doar pe cele mari și frumoase. Poate fi un semn că sunt crescute artificial.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.