Sfaturi Practice
 
 

Tu ce bei pe timp de iarnă? Iată cum te poți hidrata mai bine

shutterstock_257336854

Dacă vara ajungem să bem până la doi litri de apă pe zi și chiar mai mult, iarna uităm de lichide, iar consecințele nu întârzie să apară. Află că organismul are și acum aceeași nevoie de hidratare. Îți dăm câteva idei pentru a putea consuma și în sezonul rece cantitatea necesară de lichide.

Efectele consumului scăzut de lichide

Lichidele joacă un rol extrem de important în funcționarea organismului. În lipsa lor, toate celulele au de suferit. Toxinele nu mai sunt eliminate eficient, digestia devine mai lentă, metabolismul în sine își încetinește motoarele, grăsimile și caloriile se ard mai greu, iar îngrășarea este iminentă. Chiar și pielea își pierde din strălucire și elasticitate. Când apa în corp este insuficientă, celulele se intoxică, iar consecința este slăbirea sistemului imunitar și creșterea predispoziției pentru boli. De asemenea, consumul redus de apă crește riscul apariției pietrelor la rinichi și a infecțiilor urinare.

Lichidele calde, ideale iarna

– Cel mai bun mod de a-ți începe ziua este cu un pahar de apă călduță cu lămâie. Revigorează organismul și îl alcalinizează, îmbunătățește digestia, susține eliminarea toxinelor și stimulează ficatul să producă mai multe enzime.

– La micul dejun, în loc de cafea (care deshidratează), bea un ceai verde. Te pune la fel de bine pe picioare pentru o zi plină de energie.

– Pe tot parcursul zilei, delectează-te cu ceaiuri aromate din plante medicinale cu diverse efecte pentru sănătate, în funcție de nevoi. Pentru un plus de aromă, îndulcește-le cu miere (e bună pentru gât) și adaugă zeamă de lămâie (conține vitamina C). Ceaiurile se beau calde, nu fierbinți.

– La prânz, mănâncă ciorbe sau supe calde. Sunt ideale iarna pentru că te încălzesc din interior, te hidratează, sunt hrănitoare și țin de foame. Supa de găină, spre exemplu, s-a demonstrat că are proprietăți antiinflamatoare, calmează iritaţia gâtului, deblochează căile nazale şi favorizează eliminarea secreţiilor, sporeşte capacitatea cililor nazali de a proteja corpul de virusuri şi bacterii.

– Pe post de gustare, poți opta pentru fructe (mere, portocale, grepfrut), sau iaurturi de băut, chefir (sunt și ele foarte hidratante). La cină, alege o salată cu legume care conțin apă: castraveți, roșii, ardei grași, ridichi.

– Poartă mereu cu tine, în geantă sau în mașină, o sticlă cu apă, din care trebuie să iei periodic câteva înghițituri chiar dacă nu simți neapărat sete. Paharul cu apă nu trebuie să-ți lipsească de pe birou, la serviciu, sau de pe noptiera de lângă pat.

Comentarii

Articole recomandate
Tu ce bei pe timp de iarnă? Iată cum te poți hidrata mai bine

Gripa „atacă” în forță și se va prelungi până în aprilie. Iată ce e de făcut!

543 de cazuri de gripă s-au înregistrat la nivel național în doar o săptămână (29 ianuarie – 4 februarie), de două ori mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut (când au fost 252 de cazuri), anunță Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Nu este neapărat o epidemie de gripă, dă asigurări

citește mai departe

 
Tu ce bei pe timp de iarnă? Iată cum te poți hidrata mai bine

Cât de periculos e stresul și cum poți scăpa de el

Este dușmanul tăcut. Nu se vede, nu se măsoară, nu doare, dar face ravagii în organismul tău. Slăbește imunitatea, afectează ficatul, inima, sistemul nervos, îți dă peste cap digestia și chiar poate declanșa unele boli. Ar trebui să-l iei mai în serios decât poate ai făcut-o până acum dacă ții la sănătatea ta. Sim

citește mai departe

 
Tu ce bei pe timp de iarnă? Iată cum te poți hidrata mai bine

Alimentația din sezonul rece poate fi un pericol pentru ficat

Ai probleme cu digestia (balonare, constipație), ai grețuri și dureri de cap, simți în permanență oboseală și slăbiciune, chiar depresie? Toate acestea se pot trage de la ficat. Una dintre cauze e stilul alimentar din ultimele luni. Fă câteva schimbări simple și te vei pune pe picioare! Iarna, avem o alimentație mai consistentă,

citește mai departe

 
Ramai conectat

Adresa de e-mail nu este validă

Adresa de e-mail este deja inregistrată

Te-ai abonat cu succes la newsletterul nostru!

Cererea a fost inregistrată cu succes!