Trucuri pentru a reduce consumul de sare – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trucuri pentru a reduce consumul de sare

Sfaturi Practice

 

Cantitatea prea mare de sare pe care o consumi poate fi principala cauză a creşterii tensiunii arteriale. Sarea este asociată cu toate bolile de inimă, creşte riscul de atac de cord, de accident vascular cerebral. Nu trebuie să aştepţi să-ţi crească tensiunea pentru a începe să o tai din alimentaţie. Simplu fapt de a mânca prea sărat creşte cu 23% riscul de preinfarct şi cu 14% riscul de atac de cord. Şi nu doar cu inima poţi avea probleme. Sarea atrage după sine şi alte boli, cum ar fi osteoporoza, bolile digestive, retenţia de apă, problemele cu rinichii etc. Acum, că te-am convins, o să-ţi spunem şi cum să reduci consumul de sare, fără prea mult efort.

– Trebuie să citeşti, de acum încolo, eticheta cu ingrediente a produselor pe care le cumperi. Vei fi surprins să observi că mai toate conţin sare, chiar şi dulciurile. Există, totuşi, diferenţă de la un producător la altul, aşa că poţi alege răul cel mai mic. Spre exemplu conservele de roşii – unele au foarte multă sare, altele deloc. De obicei, oamenii îşi iau cea mai mare cantitate de sare din pâine, brânză, carne procesată şi chiar din cerealele de la micul dejun. Foarte multă sare conţin măslinele, murăturile, sosul de soia, mezelurile şi afumăturile.

– Ideal ar fi să nu mai cumperi atât de multe semipreparate şi să încerci să găteşti mai mult în casă, unde poţi controla mai bine cantitatea de sare din mâncare. Spre exemplu sosul pentru paste – decât să cumperi unul gata preparat, mai bine îl faci singură, din roşii proaspete, ceapă, usturoi şi verdeţuri.

– Dă gust mâncărurilor cu tot felul de condimente, precum piper, ghimbir, chilli, seminţe de muştar, busuioc, pătrunjel, rozmarin, tarhon, usturoi, decât să foloseşti clasicul plic de vegeta, care e plin de sare.

– Nu pune sare când mâncarea e pe foc, pentru că te poţi păcăli şi adăuga mai mult decât e necesar. În timpul fierberii, alimentele absorb multă sare fără să se simtă neapărat la gust. Un truc ar fi să pui sare direct în farfurie.

– Îţi place brânza uscată şi nu poţi renunţa la ea? Redu cantitatea! Iar ca să te recompensezi faţă de organismul tău, mănâncă mai multe fructe şi legume proaspete decât de obicei (în special banane, prune, roşii, spanac…). Acestea conţin potasiu, un mineral care reduce efectele negative ale sării.

E bine să ştii că unei persoane adulte îi e recomandată o linguriţă de sare pe zi (cam 6 grame) şi că doar 10% din sarea pe care o consumăm zilnic vine din solniţă.

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.