Trucuri pentru a învinge tentația dulcelui, în diabet – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trucuri pentru a învinge tentația dulcelui, în diabet

Articole

Dacă ai fost diagnosticat cu diabet, știi deja că dulciurile sunt pe lista neagră a alimentației. Pare un chin, mai ales dacă te numeri printre fanii prăjiturilor și ai batoanelor de ciocolată. Vestea bună este că pofta de dulce poate fi ușor ținută sub control cu mici trucuri.

Scapă de tentații. În frigiderul de acasă și în sertare nu trebuie să existe provizii de ciocolată, înghețată, fursecuri… chipurile „pentru musafiri”. Dacă știi că le ai, îți va sta gândul la ele.

Nu te plimba doar „din curiozitate” pe la raioanele cu dulciuri. Nu ai ce căuta acolo!

Citește cu atenție eticheta produselor cumpărate din magazine, deoarece multe așa-zis „sărate” conțin zahăr. Nu ai nevoie de acel aport de zahăr, mai bine îți păstrezi rația permisă și o „folosești” pe ceva bun, ales de tine.

Ține-ți constant nivelul glicemiei prin mese mici și dese, la ore fixe. E recomandat să optezi pentru glucide (carbohidrați) care se absorb lent, țin de foame, nu dau creșteri bruște de glicemie (cartofi, orez, paste integrale, pâine). Dacă dimineața mănânci bine, un mic dejun bogat în proteine și grăsimi sănătoase, nevoia de a completa ulterior cu gustări dulci dispare definitiv.reduce glicemia

Consumă mai multă mâncare gătită în casă, de tine. În acest fel vei avea un control mai mare asupra ingredientelor folosite și știi că nu au adaos de zahăr. Nu e nevoie să fii „master chef”, pe internet găsești o mulțime de rețete sănătoase și simplu de făcut.

Dacă după masă îți e brusc poftă de un mic desert, fugi și spală-te pe dinți. Mentolul taie pofta de dulce.

Bea mai multă apă. Uneori, setea este confundată cu foamea, iar efectele deshidratării pot fi similare cu un episod de scădere a glicemiei. Dacă simți nevoia să bei ceva mai bun, optează pentru un ceai aromat din plante medicinale sau unul ce conține ștevie, care are gust dulce, plăcut. Îți va satisface pofta de o „tratație” mai altfel. Tot plantele, administrate sub formă de ceai Glicostat sau capsule Glicostat, ajută la reducerea glicemiei.

Poți consuma anumite alimente care, prin coacere, capătă un gust dulceag, cum ar fi cartofii dulci, sfecla, morcovii. Ține aproape gustări sănătoase (nuci, alune crude, bucățele de fructe și legume) la care să apelezi atunci când simți nevoia să ronțăi ceva bun. Poate acum strâmbi din nas, dar nu uita că gusturile se educă. După un timp, batonul de ciocolată pe care obișnuiai înainte să-l mănânci ți se va părea deja prea dulce.

Folosește-te de condimente pentru a da arome plăcute micilor deserturi făcute în casă. În loc să pui zahăr în ele, le poți „parfuma” cu scorțișoară, cuișoare, nucșoară ori coajă de portocală.

Reține că dulcele nu e complet interzis persoanelor cu diabet. Nu se întâmplă nimic dacă, la ocazii, mai guști câte o bucățică din desertul preferat. Trebuie doar să nu depășești o limită, într-un timp scurt, adică să îți gestionezi norma de carbohidrați prevăzută la masa respectivă. Astfel, poți mânca un fursec după masă, dacă la masa respectivă ai renunțat la alte alimente bogate în carbohidrați.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.