×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trucuri pentru a dormi mai bine vara

Articole

Lumina naturală are, incontestabil, beneficii: ajută la sinteza vitaminei D, ne dă energie și o dispoziție bună. Un singur dezavantaj e de menționat: ne cam ține treji și ne „fură” din somnul de noapte.

Numeroase studii au arătat că expunerea la lumină, în zilele lungi de vară, afectează producția de melatonină, hormonul somnului. Mai exact, cu cât soarele apune mai târziu, cu atât Moș Ene vine mai târziu pe la gene. Potrivit sleep.com, dormim cu 10 minute mai puțin pe noapte în lunile de vară față de cele de iarnă. Iar în weekend-uri chiar cu 20 de minute. Poate nu pare mult, însă cumulat, ajungem la un deficit de mai bine de o oră pe săptămână.

Inclusiv calitatea somnului are de suferit în lunile de vară, din cauza căldurii. E drept că nu putem controla ora la care apune soarele, nici temperatura exterioară. Dar sunt alte metode prin care ne putem îmbunătăți atât durata, cât și calitatea somnului.

  • Temperatura din cameră reprezintă unul din cei mai importanți factori. Medicii spun că cel mai bun somn e când în cameră sunt 19-20 de grade. Dacă ne e prea cald, corpul iese din starea de relaxare și intră în alertă pentru a-și regla termostatul interior și a preveni supraîncălzirea. Cum menții o temperatură scăzută în nopțile caniculare de vară? În primul rând, caută să păstrezi casa aerisită și răcoroasă pe tot parcursul zilei, astfel încât să nu se acumuleze căldură. Deschide aerul condiționat, închide geamurile și trage draperiile când soarele bate direct în ferestre, respectiv lasă ușile și ferestrele deschise, pentru a se forma puțin curent, dimineața și seara.
  • Dacă nu poți dormi cu aerul condiționat pornit și nici ferestrele nu le poți ține deschise din cauza zgomotului de afară (mai ales dacă dau înspre un bulevard circulat și gălăgios), îți recomandăm un ventilator mic, pe care să-l ții pornit la viteză mică. Bâzâitul lui monoton, ca cel de mașină, te îndeamnă la somn și maschează zgomotele de afară.
  • Folosește așternuturi deschise la culoare, subțiri, din bumbac 100%, care lasă pielea să respire.
  • Seara, nu mai sta până târziu cu ochii în lumina ecranelor (televizor, tabletă, telefon). Te agită. Mai degrabă citește câteva pagini dintr-o carte.N171 Distonoplant Forte capsule
  • Tot seara, evită să mănânci târziu și consistent. De asemenea, nu consuma alcool. Chiar dacă îți dă o ușoară amețeală care te trage la pat, în realitate, somnul va fi agitat și neodihnitor.
  • Relaxează-te! Stresul și grijile pe care le cari cu tine de la serviciu mai fură și ele din odihna atât de necesară. Dacă te simți copleșit, apelează la un mic ajutor din natură! Gama Distonoplant conține ceaiuri, capsule și uleiuri esențiale din plante cu efect calmant, care îmbunătățesc starea emoțională, reduc disconfortul digestiv și cardiac cu substrat nervos.
  • Sunt și remedii naturiste create special pentru a îmbunătăți calitatea somnului: capsulele și ceaiurile din gama Noapte bună ajută la instalarea mai rapidă a somnului, reduc numărul de treziri nocturne și susțin relaxarea naturală, fără a da somnolență pe timpul zilei.
  • Fă-ți un program strict de somn, ca să-ți setezi „ceasul interior”. Pune-te în pat la aceeași oră, trezește-te la aceeași oră, fie că e weekend sau zi de muncă.
  • Pentru a nu avea surpriza să te bâzâie vreun țânțar enervant, nu uita plasele de la ferestre deschise. În plus, creează în jurul tău un scut protector, din parfumul plantelor. Pune la ferestre ghivece cu mentă, busuioc, ori picură în lampa de aromaterapie puțin ulei esențial de lavandă. Toate acestea vor ține insectele la distanță.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.