Trucuri pentru a bea mai multe lichide – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trucuri pentru a bea mai multe lichide

Articole

Consumul de lichide este vital pentru buna funcționare a organismului uman. Ajută digestia, previne constipația și retenția de apă, menține silueta, sănătatea și frumusețea pielii. De asemenea, ajută la buna funcționare a rinichilor care trebuie să curețe organismul de toxine. Un consum suficient de apă și ceaiuri previne formarea pietrelor la rinichi și a infecțiilor urinare. Nu toată lumea se hidratează suficient, greșeală care stă la baza multor boli de care suferim.

Așa cum ne obișnuim cu un anume miros, la fel ne obișnuim să trăim cu puțină apă. Corpul se adaptează la cât îi dăm, dar începe să „scârțâie”, la un moment dat, prin diferite afecțiuni care apar și pe care le interpretăm greșit, tratându-le cu medicamente.

Ce probleme de sănătate riști dacă bei puține lichide

Durerea de cap, lipsa de energie, insomnia, urina închisă la culoare, amețelile și umflarea picioarelor sunt primele semne ale unei insuficiente hidratări. În timp, dacă aportul redus de lichide persistă, pot apărea probleme digestive, de colon, retenție de apă, acumularea de toxine în organism, pietre și nisip la rinichi, infecții urinare, dar și tensiune arterială și probleme de circulație.

Câte lichide sunt necesare zilnic

Auzim peste tot că e bine să bem 2 litri de apă. Recomandarea e generală. Multe lucruri trebuie luate în calcul atunci când vorbim despre necesarul zilnic al unei persoane: vârsta, greutatea, activitatea fizică desfășurată, temperatura mediului ambient. În medie, un om are nevoie de 30-35 ml de lichide / kilogram corp. Iar când vorbim de lichide, nu includem cafeaua, alcoolul și băuturile carbogazoase. Acestea deshidratează, nu hidratează. Avem nevoie doar de apă și de ceaiuri din plante medicinale, singurele care nu aduc un aport de calorii. Ne mai putem lua necesarul de lichide din supe, din legume și fructe, din smoothie-uri, însă acestea trebuie considerate o masă în sine.

Trucuri pentru a consuma mai multe lichide

Experții spun că e greșit să bem apă doar când apare senzația de sete. Atunci e deja târziu, setea fiind simptomul deshidratării. Mulți chiar uită să bea apă, mai ales în sezonul rece. Sunt câteva trucuri care te ajută să sporești cantitatea de lichide consumată.contribuie la functionarea normala a tractului urinar

  • Ține mereu aproape o sticlă de apă. Poart-o inclusiv cu tine în geantă, dacă ești pe drumuri. La serviciu, de asemenea, ține un pahar cu apă pe birou și, din când în când, mai ia câte o gură. Un pahar cu apă poți ține și pe noptieră – în felul acesta îți aduci aminte să-l bei, dimineața.
  • Pune alarmă la telefon care să-ți amintească să bei. Mulți spun că dă rezultat.
  • Tinzi să bei mai puțină apă dacă aceasta e prea rece. Ține-o la temperatura camerei sau pune-o câteva secunde la încălzit.
  • Dacă te-ai plictisit de apă și parcă vrei și altceva, treci pe ceaiuri medicinale. Aici, gusturile sunt extrem de variate, fiecare plantă are propriile arome și propriile beneficii pentru organism. Spre exemplu, dacă suferi de retenție de apă sau deja au apărut problemele la rinichi, optează pentru ceaiuri cu efect diuretic. Acestea susțin funcția excretoare a rinichilor, favorizează buna irigare a căilor urinare, prevenind infecțiile. Aprovizionează-te cu mai multe ceaiuri și variază-le de-a lungul zilei.
  • Propune-ți să bei 200 ml de lichid după ce mergi la baie. Da, intri într-un „cerc vicios”, care te va ajuta să mergi mai des la baie, însă așa „speli” mai multe toxine din organism.
  • Dă gust apei tale, cu feliuțe de lămâie, frunze de mentă sau cu bucățele de fructe.
Comentarii

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.