Tratează astenia de primăvară cu remedii din natură! – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Tratează astenia de primăvară cu remedii din natură!

Sfaturi Practice

Astenia de primăvară apare din cauza faptului că organismul nostru se adaptează mai greu schimbărilor mediului exterior. Vorbim despre modificări metabolice, hormonale, care au consecințe asupra sistemului nervos. Sunt afectate în principal femeile de 30-40 de ani, care au o vulnerabilitate fizică și emoțională mai mare, persoanele care lucrează în condiții de stres, dar și cele sedentare, care au fost obișnuite să stea mai mult în casă și să consume alimente conservate.

Cum recunoști astenia.

Astenia se manifestă prin oboseală și slăbiciune musculară, dureri de cap, lipsa poftei de mâncare, instabilitate emoțională (treci brusc de la o stare la alta, simți nevoia să plângi), anxietate, apatie, tristețe fără vreun motiv aparent, dificultate de concentrare. Aceste simptome trec pe măsură ce organismul se adaptează, însă dacă vrei să faci tranziția mai ușoară și să te pui mai rapid pe picioare, apelează la ajutoare din natură.

Soluții.

Una dintre cele mai simple metode de a scăpa de astenie e prin alimentație. Medicii recomandă o dietă mai bogată în triptofan, un aminoacid care funcționează ca serotonina, îmbunătățindu-ne starea de spirit. Îl găsești în leguminoase, fructe (portocale, grepfrut, mango, ananas), cereale integrale, avocado, nuci, leguminoase, ouă și pește.

Suplimentele cu fier pot fi și ele utile în caz de oboseală. Alimentele care conțin fier sunt: legumele cu frunze verzi, sfecla roșie, spirulina, semințele de chia, cerealele integrale, ficatul, germenii de grâu, soia, broccoli sau leguminoasele .

De asemenea, polenul și lăptișorul de matcă au efect energizant și tonic pentru sistemul nervos. Primăvara e indicată o cură de verdețuri (spanac, urzici, ștevie, leurdă, usturoi și ceapă verde), care au efect vitaminizant, detoxifiant, revitalizând organismul. În același timp, e bine să eviți alimentele greu digerabile, care „fură” energia organismului – grăsimile, prăjelile, alcoolul, zahărul și făina albă.

Hidratează-te și bea cât mai multe ceaiuri.

Ceaiul de ginseng combate stresul, ceaiul verde îți dă energie, ceaiul de rozmarin revigorează, îndepărtează oboseala, durerile de cap și susține rezistența organismului la stres, iar ceaiurile de sunătoare și de valeriană sunt de mare ajutor în insomnii, au efect sedativ, antidepresiv.

Mai poți apela la puterea incontestabilă a uleiurilor esențiale. Folosite în lampa de aromaterapie, în inhalații, în apa de baie sau pur și simplu diluate și aplicate pe piele, acestea tratează stresul, anxietatea, relaxează, calmează și oferă o stare de bine.

Uleiul de eucalipt crește puterea de concentrare și linișteste în situații de stres și agitație; uleiul de lavandă  ameliorează durerile de cap și scade tensiunea nervoasă, e folosit cu succes în depresii, insomnii, nevralgii. Uleiul de ylang-ylang are efecte sedative, combate anxietatea, depresia, iar uleiurile de mentă și de pin alungă oboseala pe fond nervos, starea de slăbiciune, migrenele și nevralgiile.

În același timp, dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte, fă sport și petrece cât mai mult timp în natură. Plimbările prin parc, sub soarele de primăvară, stimulează producerea de serotonină și ajută organismul să sintetizeze vitamina D.

Asocieri recomandate

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.