Totul despre vitamina C – de ce avem nevoie de ea și unde se găsește – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Totul despre vitamina C – de ce avem nevoie de ea și unde se găsește

Sfaturi Practice

Este cunoscută pentru faptul că întărește sistemul imunitar și ajută în caz de răceală. Mulți abia în aceste situații apelează la ea. Dar  are multe alte proprietăți și este esențială pentru buna funcționare a organismului.

– Contribuie la formarea colagenului, principala proteină din țesutul conjunctiv. Este esențială în procesul de vindecare a rănilor, arsurilor, ajută la dezvoltarea oaselor și cartilajului, repară țesuturile, menține sănătatea dinților și gingiilor.

– Ajută la absorbția fierului. Potrivit unui studiu, persoanele care au luat 100 mg de vitamina C la o masă și-au crescut absorbția fierului cu 67%. Astfel, vitamina C poate preveni și trata anemiile feriprive.

– Este un puternic antioxidant, protejând celulele de efectul radicalilor liberi și prevenind îmbătrânirea prematură. Aportul de vitamina C repară pielea uscată, îi crește elasticitatea și fermitatea, încetinește efectul negativ al radiaților UV asupra pielii, pe care o ajută să se repare mai repede. Nu degeaba vitamina C apare și în compoziția produselor cosmetice pentru față, păr și corp (serumuri, creme, măști).

– Menține sănătatea sistemului cardiovascular, ajută la scăderea tensiunii, previne bolile de inimă, menține colesterolul în limite normale.

– Unii specialiști sunt de părere că vitamina C ajută la eliminarea metalelor grele din organism, putând trata intoxicația cu plumb, însă nu există dovezi solide.

Un deficit de vitamina C are efecte negative asupra pielii, oaselor, ligamentelor. Poate cauza scorbut  (pete pe piele), inflamarea și sensibilizarea gingiilor, sângerări nazale, părul e casant, rănile de la nivelul pielii se vindecă greu, sistemul imunitar este slăbit, iar organismul vulnerabil în fața virusurilor și bacteriilor.

Vitamina C este solubilă în apă, ceea ce înseamnă că nu se reține în organism, fiind eliminată prin urină. Nici nu poate fi produsă în mod natural de corpul nostru, astfel că e necesar să o consumăm zilnic, atât din alimentație, cât și din suplimente. Cele mai bogate surse de vitamina C sunt fructele de pădure (cătină, afine, merișoare, măceșe, aronia), pătrunjelul, broccoli, spanacul, ardeii grași, morcovii, citricele și kiwi. Necesarul zilnic de vitamina C este de 90 mg pe zi pentru bărbați și de 75 mg pe zi pentru femei. Maximul admis este de 1.000 – 2.000 mg. Supradozarea sau administrarea pe termen prea lung pot duce la efecte adverse, cum ar fi probleme digestive (greață, diaree) sau pietre la rinichi.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.