Top 8 alimente bogate în colesterol – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Top 8 alimente bogate în colesterol

Sfaturi Practice

Alimentația necorespunzătoare este principala cauză a creșterii colesterolului și cea care trebuie schimbată prima în cazul în care apar probleme. E bine să știi că toate produsele de origine animală conțin colesterol, astfel că, dacă vrei să ții dietă, e absolut necesar să tai de pe listă următoare:

– Gălbenușul de ou. Conține cel mai mult colesterol dintre toate alimentele. Un singur gălbenuș conține 210 mg de colesterol, în timp ce întreg oul conține 212 mg, ceea ce înseamnă că tot colesterolul unui ou se găsește în gălbenuș. Ouăle pot fi mâncate la micul dejun, dar nu la fiecare mic dejun zi. De asemenea, este recomandat să fie fierte, nu prăjite.

– Ficatul de pui, pateul. Colesterolul e procesat de ficat, prin urmare, în ficatul animalelor se găsește foarte mult colesterol. Circa 564 mg la 100 g de ficat.

– Untul. Este în mai toate alimentele, începând cu prăjituri, biscuiți până la mâncăruri gătite. Înlocuiește untul cu uleiuri vegetale presate la rece, care sunt chiar remedii naturiste ce te ajută să scazi colesterolul.

– Lactatele grase, cum ar fi smântâna, telemeaua, untul, cașcavalul… Alege de fiecare dată lapte, iaurturi și brânzeturi degresate, sau lapte de soia, tofu etc.

– Prăjelile. Da, sunt gustoase șnițelele, aripioarele de pui prăjite și șunculița rumenită în tigaie, dar sunt complet nesănătoase. Ia o pauză de la ele o perioadă de măcar o lună de zile. După care vei vedea că și să vrei, tot nu vei putea mânca în cantități industriale ca înainte, pentru că îți vor pica greu.

– Pielea. Chiar dacă folosești la gătit găină de țară, pielea ar trebui dată la o parte pentru că e plină de colesterol.

– Carnea procesată, bogată în grăsimi saturate, mezelurile, hamburgerii și alte produse de tip fast-food. Optează mai degrabă pentru pește pe care să ți-l pregătești acasă, la grătar sau la abur.

– Peștele la conservă, în uleiuri hidrogenate, creveții, icrele, conțin 450-500 mg colesterol la 100 g, în condițiile în care limita zilnică de colesterol ingerat de o persoană sănătoasă ar trebui să fie de 300 mg.

Ca o concluzie, trebuie să eviți grăsimile saturate (untură, pizza, brânză, carne procesată) și grăsimile trans (margarină, snackuri, fursecuri, biscuiți, foietajele și produsele de patiserie în general). Sunt bune grăsimile mononesaturate și polinesaturate (uleiuri vegetale presate la rece, semințe, nuci, avocado) și acizi grași omega-3 (pește gras, semințe de in, nuci etc.).

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.