x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Top 7 alimente anti-răceală

Sfaturi Practice

Atunci când te îmbolnăveşti, numai de mâncare nu ai chef. Te gândeşti doar la ce pastile să iei ca să te simţi mai bine. Numai că, dacă nu ştiai, anumite mâncăruri sunt adevărate medicamente, mult mai eficiente decât clasica aspirină. Am alcătuit un top al celor mai bune alimente anti-răceală pe care e bine să le introduci în meniul tău.

  1. Supa de găină în care au fiert morcovi, ţelină, ceapă şi cartofi, asezonată cu pătrunjel, e celebră pentru beneficiile sale în răceală și gripă. Cercetătorii au arătat că are proprietăţi antiinflamatoare, calmează iritaţia gâtului, deblochează căile nazale şi favorizează eliminarea secreţiilor, sporeşte capacitatea cililor nazali de a proteja corpul de virusuri şi bacterii. Ea te hidratează şi te hrăneşte în acelaşi timp, iar legumele conţinute au vitamine şi antioxidanţi care întăresc sistemul imunitar.
  2. Ceapa este un alt aliment-medicament de ajutor. Conţine glucide, proteine, vitamina C, fibre, acid folic, magneziu şi vitamine din grupul B. Are proprietatea de a calma tusea şi gâtul iritat, desfundă căile respiratorii, e un puternic antiseptic şi, în acelaşi timp, e un bun somnifer natural, elimină toxinele din organism şi scade tensiunea. Inclusiv frunzele uscate de ceapă sunt valoroase. Un ceai ideal pentru tuse se prepară din două cepe puse la fiert cu tot cu coajă şi îndulcit cu puţină miere.
  3. Usturoiul. Cu ce îţi place? Cu nişte cartofi la cuptor, sau cu un grătar de peşte? Indiferent lângă ce mâncare îl preferi, dacă mănânci cât mai mult, e bine. Pentru că usturoiul este considerat un antibiotic şi un antiviral natural, cel mai bun medicament când eşti răcit sau gripat.
  4. Ghimbirul. Adăugat în limonade, în deserturi, mâncăruri sau sub formă de ceai, ghimbirul e un tratament naturist excelent în răceală. Are proprietăţi antiinflamatoare şi dezinfectante, expectorante, calmează iritaţiile gâtului, taie greaţa şi reduce inflamaţia căilor respiratorii.
  5. Fructele şi legumele proaspete trebuie să se regăsească în meniul tău zilnic. Nu solicită stomacul, te hidratează şi conţin vitamine şi minerale de care ai nevoie în această perioadă pentru a te pune pe picioare.
  6. Produsele stupului. Mierea este emolientă pentru gât, polenul crește imunitatea, iar propolisul este un antibiotic natural foarte puternic, are proprietăţi antiinflamatoare și antiseptice. Adaugă-le în ceaiuri medicinale sau în sucuri proaspete de fructe.
  7. Ridichea neagră. Este un aliment-medicament adesea neglijat şi insuficient utilizat, ţinând cont de multiplele beneficii pe care le are. Datorită conţinutului bogat în substanţe active sulfurate, e un bun fluidizant al secreţiilor bronşice, fiind indicată în bronşită cronică, astm şi tuse productivă. Din ridiche neagră se prepară un suc amestecat cu miere. La magazinele naturiste se găsesc siropuri gata preparate de ridiche neagră, excelente în caz de tuse, broșită, răceală și gripă în general.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.