Top 5 fructe de sezon pe care nu trebuie să le ocoleşti în toamna asta – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Top 5 fructe de sezon pe care nu trebuie să le ocoleşti în toamna asta

Noutăți Fares

Dintotdeauna, cele mai bune fructe şi legume pentru sănătate au fost cele de sezon. Primăvara te revitalizezi cu verdeţuri (măcriş, ştevie, urzici, usturoi şi ceapă verde), la începutul verii faci o cură de cireşe şi căpşune, vara de caise şi afine, iar toamna e bine să-ţi aprovizionezi organismul cu vitamine pe care le găşeşti tot în produsele naturiste, de sezon. Nu le ocoli! Profită de ele atât cât le găseşti la tarabe. Ai nevoie să-ţi întăreşti sistemul imunitar pentru a face faţă răcelilor şi gripei specifice sezonului rece, care bate la uşă. Îţi prezentăm acum cele mai bune 5 fructe de toamnă care întăresc imunitatea.

  1. Pe primul loc în topul nostru este cătina. Pline de vitamina C, aceste bobiţe galbene sunt, pe cât de mici, pe atât de valoroase în puterea lor de a întări sistemul imunitar, de a preveni răcelile, de a stimula apetitul, de a scădea colesterolul rău şi lista poate continua. Nu sunt tocmai gustoase, consumate ca atare. Însă poţi să le speli bine, să le laşi puţin să se zvânte de apă, apoi le amesteci cu miere şi le pui la borcan. Ia câte o lingură dimineaţa, pe stomacul gol. Cătina mai poate fi consumată şi sub formă de ceai medicinal, sirop, tinctură sau ulei esenţial.
  2. Măceşele. Previn anemia şi infecţiile respiratorii, cresc imunitatea şi au efect antioxidant, antiinflamator. Le poţi consuma macerate, sub formă de sirop, ceai sau decoct.
  3. Strugurii. Gustoşi, aromaţi, sunt de mai multe tipuri, ai de unde alege. Consumă-i zilnic pentru că sunt bogaţi în vitamina C, în vitamine din complexul B, în fibre, potasiu şi magneziu, au proprietăţi energizante, antitoxice, antioxidante, dar şi laxative. Atenţie, însă, la cantitate, dacă vrei să-ţi păstrezi silueta, pentru că aceste fructe delicioase conţin cam multe calorii.
  4. Gutuile. Simbolul toamnei, aceste fructe conţin şi ele vitamina C, A, B, magneziu, fier, potasiu etc. Au efect antioxidant, întăresc imunitatea şi previn problemele cu gâtul.
  5. Prunele. Vitamina C, A, B2, o mulţime de minerale şi fibre, asta găseşti în prunele de la tarabă. Ele sunt energizante, cresc, evident, imunitatea şi, în plus, sunt printre cele mai bune remedii naturiste în caz de constipaţie.

Tot acum, toamna, în coşul tău de cumpărături poţi să mai pui mere, pere, nuci şi castane, dar şi legume, printre care varză, cartofi, roşii, ardei gras, sfeclă roşie şi mult pătrunjel verde. Toate acestea îşi unesc forţele pentru a te ţine pe tine departe de boli.

Recomandarea Fares: siropul pentru imunitate, siropul cu miere şi propolis şi siropul vitaminizant cu extracte de fructe de măceş şi de cătină.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.