Top 10 super alimente care te scapă de constipație

Sfaturi Practice

Putem vorbi despre constipație atunci când elimini scaune tari, la intervale de 2-3 zile, când te simți mereu balonat și ai disconfort abdominal. Problema afectează între 40% și 60% dintre adulții în vârstă, însă nici tinerii nu sunt ocoliți. Din fericire, natura ne oferă soluții. Există câteva super alimente cu efect laxativ pe care e bine să le introduci în dietă.

Frunzele de senna. Sunt considerate printre cele mai eficiente laxative naturale. Ceaiurile care conțin frunze de senna stimulează peristaltismul intestinal, având efect sigur în constipația acută și cronică. Efectul se instalează în circa 10 ore de la ingerare. Totuși, nu se administrează pe o perioadă mai mare de 10-12 zile deoarece poate produce modificări ale mucoasei intestinului gros.

Scoarța de crușin. Este considerată printre cele mai bune remedii naturiste în constipație acută și cronică, are efect laxativ-purgativ, stimulează secreția și eliminarea bilei, contribuie la echilibrarea unui tranzit lent. Se prepară un decoct dintr-o linguriță de plantă la o cană cu apă, care se bea seara, înainte de culcare. Efectul apare la 8-12 ore de la administrare.

Tărâţele de psyllium sunt cele mai cunoscute suplimente din fibre. Iar fibrele sunt esențiale în prevenirea constipației deoarece ele adaugă volum bolului alimentar, stimulând înaintarea lui mai rapidă spre intestin. Tărâțele de psyllium se pot consuma dimineața, la micul dejun, adăugate în iaurt sau în laptele cu cereale. Pentru a-şi face efectul, aceste fibre trebuie să absoarbă multă apă, aşa că asigură-te că bei suficient tot parcursul zilei.

Semințele de in au și ele un aport important de fibre. Măcinate sau lăsate la înmuiat peste noapte, ele formează un strat protector pe suprafaţa mucoasei gastro-intestinale, graţie conţinutului bogat de mucilagii.

Semințele de chia. Atunci când sunt înmuiate în apă sau în lapte, capătă o textură gelatinoasă, își măresc volumul și facilitează tranzitul intestinal. Sunt o bună sursă de fibre și adevărate laxative naturale.

Aloe vera. Este cel mai vechi și popular remediu natural, cu efecte uimitoare și în caz de constipație. Datorită conținutului de enzime, electroliți, vitamine, minerale, aloe vera menține echilibrul florei intestinale și stimulează tranzitul.

Uleiul de ricin este și el un purgativ eficient, fără efecte adverse. Se administrează o linguriță de ulei cu puțină pâine, iar efectele apar după doar două ore.

Lemnul dulce. Știi, probabil, că ceaiul din rădăcină de lemn dulce se ia în caz de răceli, tuse, bronșită. Însă el ajută și la buna funcționare a stomacului și intestinelor, ameliorează gastrita, ulcerul, are efect laxativ și antispastic, tonic, antiinflamator.

Anumite fructe. Smochinele, prunele (proaspete sau uscate), perele, strugurii și papaya sunt fructele cu cel mai puternic efect laxativ. Consumă-le pe post de gustare, niciodată ca desert, asociate cu alte alimente grele.

Anumite legume. Spanacul proaspăt, consumat în salate sau sub formă de suc, curăță tractul intestinal și previne constipația. Morcovii conțin o substanță numită pectină, care stimulează mișcarea intestinelor. Varza, conopida și broccoli acționează și ele ca laxative naturale, datorită conținutului ridicat de fibre.

Asocieri recomandate

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.