Stilul de viață la menopauză. Ce schimbări e bine să faci pentru a combate simptomele – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Stilul de viață la menopauză. Ce schimbări e bine să faci pentru a combate simptomele

Articole

Menopauza, acest proces natural din viața unei femei, se instalează în jurul vârstei de 48-52 de ani și vine cu o serie de schimbări, atât de ordin fizic, cât și psihic. Simptomele încep să apară cu câțiva ani mai devreme, la premenopauză, și pot dura până la 65 de ani. Nu sunt deloc plăcute, însă poți trece ușor peste ele cu un stil de viață adaptat și cu mici ajutoare din natură.

Simptomele menopauzei

Modificările hormonale și încheierea perioadei fertile declanșează o serie de simptome chinuitoare, care se manifestă diferit de la persoană la persoană. Unele au mai puține din lista de mai jos, altele mai multe; la unele femei durează doar câteva luni, la altele persistă câțiva ani.

  • Bufeurile sunt cele mai supărătoare și frecvente, până la 80% dintre femei confruntându-se cu ele. Acele valuri de căldură din zona feței, gâtului și pieptului se declanșează brusc, sunt însoțite de transpirații abundente și frisoane, apar de mai multe ori pe zi și sunt extrem de neplăcute, mai ales vara.
  • Menstruații sunt tot mai neregulate, în final se opresc. Se consideră că menopauza s-a instalat după 12 luni consecutive de lipsă a menstruației.
  • Uscăciunea vaginală e un alt simptom neplăcut al menopauzei.
  • Variații de greutate. Din cauza modificărilor hormonale, femeile încep să depună grăsime în special în zona abdominală.
  • Tulburări de somn, de dispoziție, scăderea puterii de concentrare.

Cum e bine să-ți schimbi stilul de viață

Cum faci față tuturor acestor provocări? Adaptându-te la ele și făcând schimbări în stilul de viață.

  • Pentru a suporta mai ușor bufeurile, învață să te îmbraci corect, în straturi. Astfel, vei fi pregătită pentru orice, de la valurile de căldură până la frisoane. Păstrează o atmosferă răcoroasă în casă și hidratează-te mai mult. Evită mâncărurile fierbinți și picante, alcoolul, cafeaua. Medicii recomandă să ții un jurnal alimentar, pentru a vedea ce alimente tind să-ți provoce mai mult bufeuri.
  • Pentru a reduce disconfortul uscăciunii vaginale, folosește ovule Ginosept Trofic pe bază de extracte de plante și uleiuri esențiale. Acesteaceai calmant formează un strat protector pe mucoasa iritată, o hidratează, o vindecă, senzația de arsură fiind ameliorată imediat după aplicare.
  • Mare grijă la alimentație! Multe femei se îngrașă din cauza modificărilor hormonale, dar și a faptului că metabolismul începe să-și încetinească motoarele odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, încearcă să reduci porțiile, să eviți dulciurile, sucurile din comerț, mâncărurile bogate în calorii și în grăsimi rele.
  • Apelează la ajutoare din natură. Ceaiul de salvie sau pulberea din această plantă reglează transpirația, lavanda calmează bufeurile prin efectul ei sedativ și hipotensiv, iar păducelul (în combinație cu feniculul, crețișoara, lavanda, lemnul dulce, salvia, rozmarinul și lucerna) ameliorează palpitațiile, combate insomnia și stările de iritabilitate. Lemnul dulce și trifoiul roșu acționează ca niște fitoestrogeni naturali, având beneficii în cazul bufeurilor și transpirațiilor nocturne, favorizează asimilarea calciului, prevenind osteoporoza.
  • Fă sport cât poți de mult. Te ajută atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional: combate stresul, anxietatea, menține sănătatea articulațiilor, a oaselor și a sistemului cardiovascular, căci și aceastea sunt oricum afectate odată cu vârsta.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.