Stările de anxietate, frecvente toamna. De ce apar și cum se tratează – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Stările de anxietate, frecvente toamna. De ce apar și cum se tratează

Toamna poate fi considerată sezonul stresului, al depresiei și al anxietății. Chiar dacă mulți nu conștientizează, motivele sunt numeroase: ne luăm adio de la vacanță, de la zile cu soare și de la plimbările lungi în aer liber, ne afundăm mai serios în muncă, elevii încep și ei școala în condiții speciale, ne e teamă de contaminarea cu virusuri, vremea începe să devină mai mohorâtă. Toate acestea duc la astenie de toamnă, o problemă care afectează, potrivit studiilor, una din zece persoane.

Cum știi că suferi de astenie de toamnă

Astenia de toamnă este provocată de dificultatea de adaptare a organismului la diferențele de temperatură dintre zi și noapte, de cantitatea mai scăzută de lumină, precum și de o dietă  necorespunzătoare. Se manifestă prin somnolență prelungită asociată cu insomnii, lipsă de energie și stare de slăbiciune și de oboseală, melancolie, capacitate de concentrare redusă, tulburări de dispoziție, anxietate, durere de cap, transpirație inexplicabilă, stare de nervozitate, de teamă, tulburări digestive, palpitații, lipsă sau creștere a poftei de mâncare.

10 plante care pot trata anxietatea

Stările de anxietate și de agitație nervoasă care apar pe fondul asteniei de toamnă pot fi tratate cel mai bine cu remedii din natură. Există plante medicinale care au acțiune relaxantă, calmantă, sedativă, adaptogenă, anxiolitică, antispastică, tonică generală și cresc capacitatea organismului de a se adapta la stres și la suprasolicitări. Datorită zecilor, chiar sutelor de principii active conținute, acționează într-un mod complex, stimulând funcțiile naturale ale organismului de a face față solicitărilor mediului extern. Iată 10 dintre aceste plante!

  • Vinarița îmbunătățește calitatea somnului, reduce sensibilitatea emoțională, nervozitatea, teama.
  • Sunătoarea este o plantă medicinală de mare ajutor în insomniile ce pot apărea în această perioadă. Sub formă de infuzie, reglează somnul şi stările de bună dispoziţie, e antidepresivă, sedativă.
  • Șerlai aduce liniște în stările de iritare nervoasă și descărcări emoționale, reduce disconfortul digestiv și stimulează apetitul.
  • Teiul induce o stare de calm, de liniște, ajutându-te să dormi mai bine noaptea.
  • Valeriana are şi ea acţiune sedativă şi te ajută să dormi mai bine, fiind indicată în perioadele de stres, de anxietate.
  • Schinduful menține echilibrul hormonal, are acțiune sedativă, adaptogenă, anxiolitică. În același timp, ajută la creșterea libidoului și potenței masculine prin stimularea receptorilor pentru testosteron.
  • Passiflora reduce tulburările emoționale, îmbunătățește somnul, atenția, concentrarea, are acțiune antispastică și menține ritmul cardiac normal.
  • Rozmarinul revigorează, îndepărtează oboseala, durerile de cap și susține rezistența organismului la stres.
  • Lavanda ameliorează durerile de cap și scade tensiunea nervoasă, e folosită cu succes în depresii, insomnii, nevralgii (sub formă de ulei esențial).
  • Rhodiola rosea este o plantă folosită pentru creșterea performanțelor fizice ale sportivilor, are un efect tonic general și reduce oboseala indusă de stresul cotidian.

Aceste remedii naturale se pot consuma sub formă de ceai sau capsule. Nu vor crea niciodată dependență, nu au efecte adverse asupra tonusului musculaturii, nu induc somnolență pe timpul zilei, nu reduc performanțele psihomotorii, nu provoacă niciun alt gen de efecte adverse dacă sunt administrate corespunzător, în doze recomandate.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.