Sportul, prieten sau dușman în caz de răceală? - Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Sportul, prieten sau dușman în caz de răceală?

Articole

Tuşeşti, strănuţi, îţi curge nasul şi ai o stare generală de rău? Cu siguranţă numai de sport nu ai chef în această perioadă, dacă ai răcit. Și într-adevăr, sunt situații în care nu este recomandat să tragi de tine, pentru a nu-ți suprasolicita organismul deja slăbit de boală. În alte situații, însă, mișcarea ameliorează simptomele și grăbește vindecarea.

Evaluează-ți boala!efect antifebril

Să faci sau să nu faci sport când ești răcit? Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să ai în vedere următoarea regulă: dacă simptomele bolii sunt localizate deasupra gâtului (nas înfundat, durere de gât, de cap, tuse seacă ușoară și rară), mișcarea este permisă și chiar indicată. Potrivit specialiştilor de la Colegiul American de Medicină Sportivă, citaţi de health.com, continuarea sportului, cu exerciţii moderate, înjumătăţeşte perioada de convalescenţă. Mișcarea te ajută să respiri mai bine, te revigorează și îți dă o stare mentală bună.

Atunci când răceala se manifestă cu febră, dureri musculare, oboseală, respirație îngreunată, tuse productivă, când simți că tot ce vrei este să zaci în pat, la căldură, nu trage de tine și nu te ambiționa să faci sport. Organismul tău se luptă în această perioadă cu virusurile care l-au invadat, nu e cazul să-l suprasoliciți, altfel, riști să-ți înrăutățești starea de rău. Mai bine fă o pauză de câteva zile, după care poți reîncepe sportul ușor, cu o durată şi o intensitate a exerciţiilor reduse la jumătate.

Ce exerciții fizice sunt recomandate în răceală

Dacă răceala este una ușoară, iar tu ești o fire activă, obișnuit cu sportul, atunci poți face puțină mișcare. Doar ai grijă să te hidratezi mai mult, pentru că atât mișcarea, cât și boala stimulează transpirația și duc la deshidratare. De asemenea, e foarte important să nu ignori tratamentul. Ceaiurile calde, siropurile, capsulele din plante cu efect antiviral sunt adevărați aliați în lupta cu boala. Iată care ar fi genul de activitate recomandat!

  • Mersul pe jos, timp de 20-30 de minute, îmbunătățește respirația fără a te obosi peste măsură. Iar dacă afară e vreme frumoasă și tu ești îmbrăcat adecvat temperaturii, te vei alege, în plus, și cu o stare psihică mai bună.
  • La salteluță, cu greutatea propriului corp. Flăxări, extensii, îndoiri de picioare, bicicletă, abdomene, toate aceste mici exerciții le poți face în ritmul tău, atâtea câte poți, fără să te obosești peste măsură. Evită săriturile dacă te doare capul.
  • Urcatul scărilor, micile activități în gospodări sau yoga sunt alte metode de a rămâne activ.
  • Iar dacă mergi la sală, trebuie să fii mult mai atent cu igiena. Alege aparate mai îndepărate de alte persoane şi curăţă-le cu şerveţele antibacteriene înainte şi după utilizare. Corect e să fii responsabil şi să nu împrăştii microbi, dar nici să iei alții noi. Pentru că, pe cât eşti de contagios, pe atât eşti de vulnerabil la noi infecții ale tractului respirator.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.