Sfaturi la masă pentru o digestie ușoară – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Sfaturi la masă pentru o digestie ușoară

Articole

Ți se întâmplă să ai crampe abdominale după masă, sau să te simți balonat, să-ți fie greață? De cele mai multe ori, nu e nimic în neregulă cu mâncarea, ci doar cu modul în care o combini, cu micile greșeli pe care le faci la masă. Dacă vrei să ai o digestie ușoară, e bine să respecți câteva reguli simple:

  • Mănâncă puțin și mai des, ideal 3 mese principale și 1-2 gustări pe zi. Încearcă să respecți orele de masă, pentru a obișnui organismul cu o rutină. Micile ciuguleli haotice, pe tot parcursul zilei, pot afecta buna funcționare a digestiei.
  • Nici perioadele lungi în care nu mănânci nu sunt deloc indicate. Vei da iama în mâncare la următoarea masă, ceea ce va suprasolicita stomacul și iar nu e bine.inlatura senzatia de greata
  • Nu sorbi supa, nu vorbi mult, agitat, în timpul mesei pentru că vei înghiți aer care va provoca balonări.
  • Mare atenție când gătești anumite alimente considerate Dacă apa în care fierbe fasolea sau lintea o schimbi o dată sau de două ori pe parcursul gătirii, vei putea consuma mâncarea fără teamă de balonare.
  • Nu mânca repede și mestecă suficient fiecare îmbucătură.
  • Cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii la masă este legată de combinații nefericite între alimente. Să-ți pui în aceeași farfurie mai multe tipuri de proteine animale (carne, ouă, brânză), sau o mâncare grasă, stropită cu un pahar de vin, plus desert la sfârșit, toate acestea reprezintă o mare provocare pentru sistemul digestiv. Nutriționiștii spun că desertul nu se mănâncă imediat după masă, iar alcoolul nu se combină cu mâncarea, mai ales dacă aceasta este grasă, deoarece suprasolicităm ficatul.
  • Dacă ești fumător, te va tenta, după o masă copioasă, o țigară. Trebuie să știi că fumul îngreunează digestia.
  • Nu mânca fructe pe post de desert, imediat după prânz sau cină. Ele, în mod normal, se digeră mai ușor decât orice aliment consumat anterior, dar vor rămâne blocate în stomac și vor fermenta, cauzând balonare.
  • După masă, la nevoie, bea mai degrabă o infuzie Digestie usoara din plante cu efect digestiv sau, pentru efecte mai rapide, administrează plantele sub formă de capsule Digestie usoara. În magazinele naturiste și în farmacii sunt remedii naturale special create pentru susținerea digestiei. Ele au efect carminativ, înlătură senzația de greață, reduc disconfortul abdominal.
  • Cina e bine să constea în alimente ușoare: o salată din legume care se digeră ușor, sau legume coapte/fierte, alături de un pește la grătar. Mai poți opta pentru supe, mâncăruri cu orez, ori cartofi copți, mămăligă cu brânză etc. Evită berea, fast-food-ul, mezelurile, mâncărurile grase, care se digeră greu. Și nu uita că e bine să treacă cel puțin două – trei ore între cină și somn. Odată cu lăsarea serii, sistemul digestiv își încetinește „motoarele”.
  • Sportul trebuie să facă parte din viața ta. Nu zice nimeni să te duci zilnic la sală, nu trebuie să ai condiție fizică pentru exerciții complicate. Mersul pe jos, înotul, urcatul scărilor, chiar și curățenia prin casă contează și ajută organismul din multe puncte de vedere, inclusiv digestiv.
  • În caz de crampe, masajul abdominal este o soluție salvatoare. Ușor, plimbă mâna pe abdomen, realizând mișcări circulare, în sensul acelor de ceasornic. S-ar putea spune că îți iei, la propriu, durerea cu mâna.
  • Vezi ce sensibilități ai. Alimente care unei persoane nu-i produc nicio neplăcere ție e posibil să-ți dea dureri abdominale, balonare, gaze și diaree. Spre exemplu lactatele, sau anumite fructe și legume. Trebuie doar să le identifici și să le eviți.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.