×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Sfaturi importante pentru cei care adorm greu

Articole

Peste 40% dintre români suferă de tulburări de somn, cum ar fi dificultăţi la adormire, somn întrerupt în timpul nopţii şi dificultăţi la trezire dimineaţa. Doar 16% dintre românce au declarat că reușesc să doarmă 7-8 ore pe noapte, necesarul recomandat al unui adult, arată un studiu realizat la noi în țară în aprilie 2022. Ce ar fi de făcut pentru a scăpa de insomnie și pentru a adormi mai ușor? Sunt câteva recomandări importate ce implică mici schimbări ale stilului de viață.

  • Respectă orele de culcare și de trezire. Obișnuiește-te să te culci la aceeași oră și să te trezești la aceeași oră, indiferent dacă e weekend sau dacă ai lucruri de făcut. Acest program strict îți setează „ceasul interior”.
  • Înainte de culcare, obișnuiește-te cu un ritual prin care dai organismului semnalul că e timpul pentru somn: fă o baie caldă, citește câteva pagini din cartea preferată etc.regleaza somnul
  • Evită electronicele – televizorul, calculatorul, tableta. Lumina albastră pe care o emit stimulează activitatea creierului și te agită. De altfel, televizorul ar trebui să fie interzis în dormitor. Multe persoane adorm cu el deschis, însă somnul lor nu poate fi liniștit, ci zbuciumat, neodihnitor.
  • Un ajutor prețios îl reprezintă remediile din plante. Seara, bea un ceai cald din plante cu proprietăți relaxante, calmante, sau, pentru un efect mai intens, apelează la varianta lor încapsulată. Capsulele Noapte bună sau Melatonina vegetală, luate cu o jumătate de oră înainte de culcare, contribuie la reducerea timpului necesar pentru a adormi și îmbunătățesc considerabil calitatea somnului. Asta fără să dea efecte adverse sau dependență.
  • Mai ușor cu energizantele pe timpul zilei. Cafeaua se bea cu măsură și doar în prima parte a zilei, la fel ceaiul verde și cel negru, iar de la sucurile energizante din comerț ia-ți complet adio! Nici alcoolul, băut seara, nu e indicat. Chiar dacă îți dă, pe moment, o senzație de moleșeală, somnul nu va fi unul liniștit.
  • Nu mânca târziu și evită, la cină, alimentele grele, picante, prăjite, căci se digeră greu și stimulează producerea de acid în stomac. Renunță și la desert, pentru că dulciurile dau energie. În schimb, sunt indicate alimentele care induc somnul: cerealele integrale, cartofii dulci, bananele, legumele, laptele cald.
  • Fă sport regulat, dar nu chiar înainte de culcare. Ideal e să faci mișcare în prima parte a zilei.
  • Creează-ți un mediu plăcut. Mai exact, aerisește camera înainte de culcare, apoi reglează o temperatură confortabilă. Calitatea saltelei și a așternuturilor contează și ea enorm. De asemenea, blochează toate zgomotele care îți distrag atenția, elimină sursele de lumină atât din casă, cât și pe cele din stradă. Ai un felinar în dreptul ferestrei? Trage draperia! Îți picură apa la baie? Repară robinetul sau închide ușile!
  • Nu lăsa animalele de companie cu tine în dormitor, chiar în pat! Te vor trezi de multe ori pe noapte, iar calitatea somnului va fi compromisă. Nici măcar copiii nu ar trebui să doarmă în pat cu părinții. Nu se odihnesc bine nici cei mici, nici cei mari.

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.