Remedii naturiste care pot alunga stresul, grijile și anxietatea

Sfaturi Practice

Odată cu începutul de an și cu întoarcerea la serviciu după vacanță, mulți intră direct „în pâine”. Urmează ședințe, planuri, proiecte noi, plus angajamente personale legate de stilul de viață, familie, diete care să topească kilogramele în plus acumulate de sărbători și multe altele. Nu-i de mirare că toată această agitație unora le generează stres, anxietate, momente de panică. Există remedii din plante care ne redau încrederea, zâmbetul și buna dispoziție.

Sunătoarea. Specialiștii susțin că un consum de ceai de sunătoare sau de capsule cu sunătoare ajută persoanele ce suferă de stres și anxietate, având efect sedativ, antidepresiv.

– Floarea pasiunii. În ciuda numelui, această plantă nu te va ajuta în dragoste. E un sedativ utilizat adesea în insomnii. Studiile au arătat că această plantă reduce anxietatea și tratează stările de agitație și nervozitate.

– Valeriana. Dacă unele suplimente reduc axietatea la orice oră din zi, fără să-ți ia vreun pic din energie, valeriana e un sedativ care induce somnul. E ideală seara pentru cei care au insomnii sau pur și simplu vor să doarmă ca niște bebeluși. Se găsește sub formă de  ceai, capsule sau tinctură. Adesea este combinată cu mușețel, hamei sau vinariță.

– Mai trebuie menționat și ceaiul de măghiran, o plantă care susţine funcţionarea normală a sistemului nervos, e sedativă, utilă în insomnii şi în stări de astenie.

– Poți apela, de asemenea, la terapia cu uleiuri esențiale, pe care le poți folosi în lampa de aromaterapie, în inhalații sau pur și simplu diluate (într-o bază de ulei vegetal) și aplicate pe piele. Sunt recomandate aici uleiurile de pin, mentă, lavandă, ylang-ylang. S-a demonstrat că pacienții unor cabinete stomatologice unde erau puse candele de aromaterapie cu ulei de lavandă erau mai puțin anxioși.

– Anumite plante extrem de benefice se pot consuma în capsule naturale. Spre exemplu, vinarița îmbunătățește calitatea somnului, reduce stările de agitație nervoasă, schiduful reduce disconfortul la nivel digestiv, e tonic în stările de slăbiciune, iar șerlai liniștește în stările de iritare nervoasă, reduce disconfortul digestiv.

– Există și alimente care cresc producția de serotonină și îți dau o stare de bine. Printre acestea, fructele, legumele, ciupercile, fructele de mare sau ciocolata neagră.  Peștele și uleiul de pește sunt tratamente foarte bune pentru anxietate. Un alt studiu citat de health.com menționează că studenții care au luat timp de 12 săptămâni câte 2,5 miligrame de ulei de pește pe zi au fost mai puțin anxioși înaintea examenelor față de cei care au luat doar un tratament placebo.

– O să vă mai dăm un pont extrem de util: faceți mișcare! Potrivit studiilor, este nevoie de doar 21 de minute de exerciții fizice pentru se reduce nivelul de cortizol din organism și a fi înlocuit cu hormonul fericirii, serotonina. Indiferent că e vorba despre jogging, mers la sală sau înot, sportul oxigenează creierul, revigorează organismul și-ți dă o stare de bine.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.