Regulile de bază pentru a nu lua prea multe kilograme în perioada sarcinii – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Regulile de bază pentru a nu lua prea multe kilograme în perioada sarcinii

Sfaturi Practice

A fi însărcinată nu înseamnă să ai acces nelimitat la frigider, să mănânci cât pentru doi și să nu-ți refuzi nicio poftă. În ritmul acesta, în cele nouă luni vei acumula prea multe kilograme, ceea ce nu este  sănătos. Normal pentru o viitoare mămică este să acumuleze până la sfârșitul sarcinii 10 – 13 kg. Pentru acest obiectiv, respectă câteva sfaturi elementare:

– Poftele? Doar un mit, spun mulți medici. În realitate, poftele ar indica o nevoie a organismului pentru anumite alimente pe care o poți satisface atâta timp cât nu sunt nesănătoase și nu abuzezi.

– Alimentele pe care trebuie să le mănânce o femeie însărcinată sunt: fructele și legumele (pentru aportul de vitamine și minerale), cerealele integrale, lactate și alimente bogate în acid folic (legume cu frunze verzi, cereale, broccoli, portocale etc.), dar și proteine vegetale și animale (carne de pasăre, de preferat de curte, pește, ouă, lapte, fasole, mazăre).

– Evită dulciurile, produsele de patiserie, de la fast-food, deoarece conțin calorii goale, fără niciun aport de nutrienți.

– Nu ai de ce să mănânci cât pentru doi, mai ales în primul trimestru de sarcină. Abia din trimestrul II trebuie să crești aportul de calorii cu 300-400 pe zi, adică să mănânci cu 15-20% mai mult decât înainte de a rămâne însărcinată.

– Mănâncă diversificat, puțin și des, la ore fixe. Evită gustările de tip fast-food (chipsuri, biscuiți, produse de patiserie). De fapt, nici nu ține în casă așa ceva, ca să nu te tenteze. Aprovizionează-te în schimb cu migdale, nuci, fructe, iaurturi.

– Fă-ți o listă cu mâncărurile periculoase pentru siluetă, pe care trebuie să le eviți, și una cu cele mai sățioase alimente, care te vor ajuta să-ți ții foamea în frâu pentru mult timp.

– Consumă pâine integrală, nu albă, orez brun, nu alb, cereale simple, fără zahăr. Dacă faci aceste mici modificări în dietă, deja ești pe drumul cel bun.

– Gătește fără prăjeli, fără ulei, în schimb, pregătește mâncarea la aburi, la cuptor sau, de preferat, mănâncă legume în stare crudă.

– Hidratarea e cea mai importantă – apă plată din plin, supe, câte un suc de fructe făcut în casă o dată pe zi sau ceaiuri medicinale. Nu toate sunt sigure acum pentru tine și copilul tău, așa că citește prospectul înainte. Ai liber oricând la ceaiul de mușețel, roiniță (calmant, tratează insomnia), mentă și ghimbir (taie greața), măceșe și păpădie (te vitaminizează), însă nu sunt recomandate băuturile acidulate sau alcool.

– Nu uita de sport! E foarte indicat în această perioadă, te menține în formă și te ajută să ai o sarcină sănătoasă. Fă exerciții ușoare, de preferat în aer liber, dar fără să obosești prea tare. 30 de minute de efort moderat ard circa 100 de calorii.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.