Regulile de aur ale alimentației sănătoase - Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Regulile de aur ale alimentației sănătoase

Articole

Cei mai mulți dintre noi ne lăsăm ghidați în alimentație strict de către papilele gustative. Mergem pe principiul: „o viață avem, să ne bucurăm de ea!”. În realitate, trebuie să recunoaștem că bucuria vieții nu constă în cele 5 minute în care savurăm o prăjitură sau în care mâncăm pizza și cartofi prăjiți. Bucuria adevărată e atunci când cea mai mare parte a timpului unei zile ne simțim bine în pielea noastră, suntem sănătoși, plini de energie. Pentru asta, ar trebui să ne alegem cu mai multă grijă stilul alimentar. Experții în nutriție au stabilit câteva reguli de aur.

Mănâncă variat

Mănâncă echilibrat astfel încât dieta să cuprindă cât mai multe vitamine, minerale, oligoelemente, acizi grași esențiali, bacterii bune, antioxidanți.

Gătește mai mult în casă!

O alimentație sănătoasă nu trebuie să fie lipsită de gust. Sunt atâtea rețete savuroase pe bază de legume, pește, cereale integrale, aromatizate cu plante și mirodenii. Tot ce contează e metoda de gătire. Spre exemplu, decât să îneci în ulei cartofii, prin prăjire, mai bine îi coci la cuptor și le dai gust cu puțin usturoi; decât să mănânci o prăjitură din comerț, mai bine îți faci în casă un desert mai sănătos, cu mai puțin zahăr (îndulcit cu miere, cu fructe proaspete sau uscate). Ai putea descoperi că aceste mâncăruri „curat” gătite sunt chiar mai gustoase decât cele din comerț. În plus, gusturile se educă!

Citește etichetaajuta in starile de greata

Citește de fiecare dată eticheta produselor cumpărate din magazine și orientează-te spre cele cât mai naturale, mai puțin procesate. Din nou, vei vedea că acestea din urmă sunt chiar mai bune la gust.

Alimente bio

Ai putea încerca să introduci în dieta ta mai multe alimente bio. Nu au pesticide și chimicale, sunt mai bogate în antioxidanți și în nutrienți, au un gust mai bun și nu sunt cu mult mai scumpe decât produsele clasice, așa cum probabil te-ai aștepta. Obișnuiește-te să pui în coș, de la standul bio, acele produse pe care le consumi mai des: poate laptele, iaurtul, merele, cerealele integrale folosite la micul dejun, ceaiurile de mentă și de mușețel pe care cu toții le avem în casă… Astfel, reduci aportul de pesticide și de metale grele, lucru care, în timp, va avea efecte benefice incredibile asupra organismului tău.

3 mese pe zi sunt suficiente

Încearcă să le iei aproximativ la aceleași ore, pentru a-ți obișnui organismul cu un program de masă. În felul acesta, nu vei mai fi tentat să ronțăi între mese, să mănânci haotic sau prea mult la o masă.

Atenție la combinațiile alimentare!

Nu-ți pune în aceeași farfurie mai multe tipuri de proteine animale (carne, ouă, lactate), nu mânca desert sau fructe imediat după o masă copioasă, nici alcoolul nu e indicat în timpul mesei sau imediat după, pentru că suprasoliciți ficatul.

Adaptează-ți dieta la nevoile organismului

Suferi de diabet, ai probleme cardiovasculare, afecțiuni digestive, boli de rinichi, de ficat? Toate pot fi ținute sub control prin alimentație adaptată. Decât să iei pastile cu pumnul, mai bine te folosești de ce-ți oferă natura. Nutrienții din mâncare și plantele medicinale pot fi cea mai bună soluție pentru prevenirea și chiar tratarea acestor afecțiuni. Dacă știi ce să alegi, hrana poate să îți fie atât aliment, cât și medicament. Mulți spun că mâncarea sănătoasă e scumpă. Gândește-te cât de scumpe sunt pastilele!

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.