x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 40 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

SFATURI PENTRU O DIGESTIE OPTIMĂ

Suntem ceea ce mâncăm! Iar ca să te convingi cu adevărat de această zicală, trebuie să înțelegi în ce constă complexul proces de digestie și ce efecte are asupra organismului. Ulterior, vei putea lua măsuri mai bune care să ușureze digestia și care, implicit, îți vor crește simțitor calitatea vieții.

Alimentele consumate sunt „combustibilul” necesar tuturor proceselor metabolice de care depind organele noastre. Calitatea și cantitatea lor, modul în care sunt combinate, perioada din zi când le consumăm determină buna sau proasta funcționare nu doar a digestiei, ci și a tuturor aparatelor și sistemelor din corp.

Simptomele tulburărilor gastro-intestinale

Atunci când digestia nu se desfășoară normal, primele simptome sunt:  balonarea, senzația de preaplin, crampele abdominale, constipația, diareea, greața, aciditatea gastrică, indigestia. Cu toții ne-am confruntat cu ele cel puțin o dată în viață.

Pe termen lung, o alimentație haotică, dezechilibrată, săracă în fibre și nutrienți, cu prăjeli, semipreparate, dulciuri, grăsimi hidrogenate, cu hidratare insuficientă, stres, sedentarism și o atenție scăzută la igienă, va duce nu numai la probleme digestive punctuale, dar și la alte neplăceri mai grave: gastrită, ulcer, scăderea imunității, anemie, acnee, dureri de cap, respirație urât mirositoare, hemoroizi, calculi biliari,  agravarea bolilor existente și predispunerea la altele, precum diabet, hipertensiune, infecții.

Plante care ajută digestia

Multe „motorașe” sunt implicate în procesul de digestie și toate trebuie să funcționeze la parametri normali. Acestea sunt:

  • Secreția gastrică – constituită din acid clorhidric și enzime;
  • Bila – care neutralizează aciditatea și contribuie la digerarea grăsimilor;
  • Sucul pancreatic – conține enzime care ajută la digerarea glucidelor, grăsimilor, proteinelor;
  • Mișcările peristaltice de contracție și de relaxare ale stomacului și intestinelor – prin care alimentele sunt împinse de-a lungul tubului digestiv.

Dacă ne dorim o digestie optimă, trebuie să-i oferim organismului substanțe care să regleze aceste „motorașe”. De unde le putem lua? Din plante! Ghimbirul, coriandrul, obligeana, anghinarea, coada șoricelului, gențiana, salvia, chimionul, menta, mușețelul și dafinul sunt plante „experte” în problemele digestive. Unele elimină balonarea, altele stimulează secreția gastrică și biliară, altele taie greața și reglează peristaltismul stomacului și intestinelor. Papaya și ananasul sunt cele mai bogate în enzime vegetale, esențiale pentru o digestie normală. Toate acestea se regăsesc în cadrul rețetelor de ceaiuri, capsule și complexe special create de specialiștii Fares pentru afecțiunile sistemului digestiv.

Sunt remedii 100% naturale, ce pot fi folosite atât ca tratament, la nevoie, cât și preventiv, doar pentru a ne ajuta să „ne pice bine mâncarea”.

Obiceiuri bune pentru o digestie optimă

Pe lângă tratamentul din plante, foarte important e și stilul de viață.

  • Caută să mănânci sănătos, echilibrat, ordonat, să identifici alimentele pe care nu le tolerezi și să le eviți. Ține cont că nu există o „rețetă” universal valabilă în ceea ce privește alimentația – ingrediente considerate sănătoase și care altuia nu-i provoacă nicio neplăcere ție îți pot cauza diaree, balonare, indigestie.
  • Consumă fibre și hidratează-te cât poți de mult pentru a preveni constipația.
  • Înlocuiește zahărul cu fructele, căci sunt bogate în vitamine și minerale. Dar și fructele se consumă cu măsură, căci conțin fructoză și implicit în calorii.
  • Spune DA grăsimilor sănătoase și evită-le pe cele trans.
  • Introdu în alimentație probiotice și enzime care ajută la digerarea hranei.
  • Încearcă să mănânci la ore fixe, puțin, mestecând bine fiecare îmbucătură și acordând atenție preparatului din farfurie.
  • Atenție la combinațiile alimentare! Nu mânca la aceeași masă mai multe tipuri de proteine animale și preparate grele, nu mânca desert sau fructe imediat după masă pentru că riști indigestie și balonare.
  • Fă sport regulat pentru stimularea activității tractului digestiv.
  • Dormi minimum 7-8 ore pe noapte. Odihna te ajută să treci mai ușor peste stres și peste emoțiile negative care, de obicei, se reflectă asupra digestiei.
  • Adaptează-ți dieta la nevoile și sensibilitățile organismului. Suferi de diabet, ai probleme cardiovasculare, boli de rinichi, de ficat? Toate pot fi ținute sub control printr-o alimentație adaptată. Decât să iei pastile cu pumnul, mai bine te folosești de ce-ți oferă natura. Nutrienții din mâncare și din plante pot fi cea mai bună soluție pentru prevenirea și chiar tratarea acestor afecțiuni.