x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 50 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

Balonarea este o afecțiune în care abdomenul este plin și produce o senzație inconfortabilă, adesea din cauza gazelor. Află care sunt cauzele care duc la apariția balonării și cum poți combate această problemă.

Cauzele balonării

O cauză comună a balonării este constipația. Poți fi constipat și să nu îți dai seama, deoarece este posibil să ai mișcări regulate ale intestinului. Constipația poate provoca dureri abdominale și balonare. Cu cât scaunul rămâne mai mult în colon, cu atât bacteriile au mai mult timp să fermenteze ceea ce este acolo, rezultând mai multe gaze și balonare.

În afară de constipație, alte cauze ale balonării includ:

  • Sensibilitate intestinală: Persoanele cu IBS (sindromul colonului iritabil) pot fi extrem de sensibile la gaze, care pot provoca durere, crampe și diaree.
  • Dezvoltarea bacteriilor în intestinul subțire: Majoritatea oamenilor sănătoși au relativ puține bacterii în intestinul subțire. Persoanele care au suferit o intervenție chirurgicală intestinală și/sau IBS cu diaree au mai multe șanse de a dezvolta mai multe bacterii, care poate provoca balonare.
  • Gastropareza: Această afecțiune provoacă întârzierea golirii stomacului, care poate conduce la balonare, greață și chiar blocaj intestinal.
  • Condiții ginecologice: Uneori, problemele cu ovarele sau uterul pot cauza balonare.

Cum poți combate balonarea

De obicei, prima linie de tratament pentru prevenirea gazelor și balonării este schimbarea dietei. Cercetările au arătat că o dietă cu oligozaharide, dizaharide, monozaharide și polioli cu conținut scăzut de fermentație (FODMAP) poate reduce simptomele de gaze și IBS. O astfel de dietă evită următoarele alimente:

-Oligozaharide, care se găsesc în grâu, ceapă, usturoi, leguminoase și fasole

-Dizaharide, cum ar fi lactoza din lapte, iaurt și înghețată

-Monozaharide, inclusiv fructoză (un tip de zahăr găsit în fructe și miere), mere și pere

-Polioli sau alcooli de zahăr care se găsesc în alimente precum caise, nectarine, prune și conopidă, precum și în multe gume de mestecat și bomboane.

La persoanele sensibile la alimentele bogate în FODMAP, intestinul subțire nu absoarbe întotdeauna pe deplin acești carbohidrați, ci îi trece în colon, unde sunt fermentați de bacterii și produc gaze. Pentru a vedea dacă unele dintre alimentele FODMAP îți provoacă gaze și balonare, poți începe prin a elimina alimentele FODMAP și apoi a le include încet înapoi în dietă, pe rând, pentru a identifica alimentele care cauzează probleme.

Pe termen lung, cheia pentru prevenirea balonării este înțelegerea cauzei acesteia. Dacă problema este o constipație ușoară, o dietă bogată în fibre, apă și exerciții fizice pot ajuta, dar acești pași nu vor funcționa întotdeauna pentru constipația cronică. Constipația cronică și alte afecțiuni, cum ar fi IBS sau gastropareza, necesită tratament medical, așa că este important să discuți cu medicul specialist despre simptomele date de balonare.

Fitoterapia îți vine în ajutor cu ceaiuri de Anason, Chimion, ceai Digestie antibalonare, capsule cu enzime și plante Digestie ușoară sau capsule cu uleiuri esențiale Antibalonare.