x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 39 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Plantă
    ×

PENTRU CE AVEM NEVOIE DE ANTIOXIDANȚI

Ați auzit cu toții de „radicalii liberi”, acei compuși chimici creați de organismul uman în urma unor procese normale, cum este simpla respirație. Ei produc un fel de „iradiere internă”, distrugând celule și țesuturi, provocând diverse simptome asociate îmbătrânirii: zbârcirea pielii, Parkinson, ateroscleroză, diabet, hipertensiune, cataractă, infecții de toate tipurile, în special infecții respiratorii, chiar și cancer. Organismul uman are un sistem natural de luptă împotriva lor: antioxidanții.

Efectele antioxidanților asupra radicalilor liberi

Radicalii liberi produși de oxidare sunt, în mod normal, neutralizați de antioxidanți, niște substanțe nutritive benefice: vitamine, minerale, enzime. Acestea reduc efectele toxice ale radicalilor liberi împiedică oxidarea, distrugerea celulelor și, de asemenea, întăresc sistemul imunitar, previn apariția bolilor, a infecțiilor. În organismul nostru este un permanent echilibru între cele două „familii” chimice, antioxidanții eliminând în permanență radicalii liberi în exces.

Categorii de antioxidanți

Există antioxidanți enzimatici (glutation, superoxid-dismutaza, peroxiredoxina, catalaza), antioxidanți non-enzimatici (vitaminele A, C, E, betacarotenul, glutationul, seleniul, zincul, quercetina). Un alt criteriu de clasificare ține de modul în care se dizolvă: unii sunt solubili în apă (vitamina C, polifenolii, glutationul), alții în grăsimi (vitaminele E, A, carotenoizii). Fiecare tip de antioxidant are rolul său, în același timp, interacționează între ei, fiind nevoie de o varietate a lor pentru protecția completă a organismului.

Cele mai bune surse de antioxidanți

Corpul nostru produce în mod normal antioxidanții vitali pentru sănătate, însă nu toate tipurile. În plus, capacitatea sa de a-și asigura singur antioxidanții scade odată cu înaintarea în vârstă. Putem suplimenta aportul printr-o alimentație sănătoasă și prin suplimente.

Printre sursele bogate în antioxidanți se numără: fructele de pădure (afine, zmeură, coacăze, cătină), strugurii, prunele, kiwi, portocalele, mango, caisele, bananele, goji, merele. Aceste fructe conțin vitamine și minerale, resveratrol, betacaroten. Dintre legume, recomandăm: dovleacul, morcovii, spanacul, cartofii dulci, anghinarea, sfecla, broccoli, țelina, vinetele, roșiile, ceapa roșie. Alte alimente bogate în antioxidanți sunt nucile, gălbenușul de ou, fructele de mare, cerealele integrale, semințele de susan, carnea slabă, uleiurile vegetale presate la rece. Plantele medicinale sunt și ele surse importante de antioxidanți. Cele mai bune sunt ceaiurile de ginkgo biloba, măceșe, afin, armurariu, rozmarin.

Pentru că e greu, doar din alimentație, să ne acoperim necesarul de antioxidanți, putem apela la suplimente pe bază de: vitamina A, C, E, seleniu, betacaroten, zinc, flavonoide, quercetina (compuși din plante), Omega 3 și 6, luteină, resveratrol, coenzima Q10. La Fares, aceste vitamine se găsesc sub formă de capsule naturale, potrivite inclusiv pentru copiii de la 3 ani în sus, în funcție de produs.