Probleme cu digestia? Iată 6 obiceiuri simple, dar de mare ajutor! – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Probleme cu digestia? Iată 6 obiceiuri simple, dar de mare ajutor!

Sfaturi Practice

Sunt o mulțime de persoane care s-au obișnuit să trăiască fără să trateze diverse probleme digestive, precum dureri abdominale, balonări, constipație și ulcer. În societatea modernă, sunt neplăceri obișnuite, însă, în mod normal, ele nu ar trebui să apară. Cauza lor o reprezintă stresul, fumatul, consumul exagerat de cafea și alcool, sedentarismul, prea puțin somn, consumul exagerat de zahăr și carbohidrați, prea multă mâncare proastă, în general, cu puține fibre. Îți dezvăluim aici câteva obiceiuri sănătoase pe care, dacă le pui în practică și devin parte a stilului tău de viață, te vor scăpa definitiv de problemele digestive.

– Consumă mai multe probiotice, care corectează dezechilibrele florei intestinale, împiedică dezvoltarea bacteriilor dăunătoare în tubul digestiv, previn infecțiile și întăresc sistemul imunitar. Le găsești în iaurturi, murături, produse fermentate.

– Obișnuiește-te să bei mai multe ceaiuri medicinale de mentă, mușețel, gălbenele, iarba tâlharului, pătlagină, roiniță, flori de salcâm, rădăcină de lemn dulce sau sunătoare, fiecare având rolul lui (unul reduce balonarea, altul scade aciditatea, altul are efect cicatrizant, emolient). Consumă cel puțin trei ceaiuri pe zi. Este cel mai la îndemână, mai ieftin și mai sigur tratament.

– Trebuie să faci ceva cu stresul, agitația! Din cauza lor mănânci haotic, nu mesteci bine alimentele, nu-ți pică bine mâncarea și te alegi cu arsuri stomacale, crampe, diaree sau constipație. Apelează la tehnici de reducere a stresului prin respirație, plimbări în parc, masaje și băi calde cu uleiuri esențiale de lavandă sau bergamot. Bea ceaiuri de tei, fă sport, citește o carte care să te captiveze, urmărește un film bun sau relaxează-te cu orice știi că îți face plăcere.

– Concentrează-te pe ce ai în farfurie! Nu te uita la televizor în timpul mesei, nu te angaja în dezbateri serioase, nu citi ziarul. E bine să mănânci într-o atmosferă relaxantă și să mesteci bine fiecare îmbucătură. De aceea, întâlnirile de afaceri la masă nu sunt tocmai sănătoase.

– Ai mai multă grijă la meniul zilnic! Prea multe semipreparate, mâncăruri grele, carne, prăjeli, fast-food și dulciuri îngreunează digestia, favorizează acumularea de toxine. Ai nevoie să strecori în alimentație legume cu frunze verzi, fructe, ceapă, usturoi, germeni de grâu, cereale integrale, semințe și uleiuri bune, precum și multe lichide.

– Fă sport! Iată un obicei sănătos de care, dacă te ții, îţi va fi bine. Exercițiile fizice regulate îmbunătățesc metabolismul, cresc imunitatea organismului, reduc stresul și îmbunătățesc digestia.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.