Plante care alungă astenia de toamnă – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Plante care alungă astenia de toamnă

Sfaturi Practice

A trecut vremea vacanțelor la malul mării, zilele devin mai scurte, mai mohorâte și, odată cu ele, începe să ne dispară și nouă zâmbetul de pe chip. Ne dă târcoale astenia de toamnă. Potrivit studiilor, una din 10 persoane este afectată. Din fericire, tot natura ne oferă „arme” pentru a o învinge.

Astenia de toamnă este provocată de dificultatea de adaptare a organismului la diferențele de temperatură dintre zi și noapte, de cantitatea mai scăzută de lumină, precum și de o dietă  necorespunzătoare. Se manifestă prin somnolență prelungită asociată cu insomnii, lipsă de energie și stare de slăbiciune, melancolie, capacitate de concentrare redusă, tulburări de dispoziție, durere de cap. Există anumite plante medicinale care ne pot scoate din această stare. Cel mai simplu le poți consuma sub formă de ceai. În plus, lichidul călduț, aromat, poate fi un adevărat răsfăț în serile reci de toamnă. Ceaiurile de sunătoare și de valeriană sunt de mare ajutor în insomnii, au efect sedativ, antidepresiv. Ceaiul de rozmarin revigorează, îndepărtează oboseala, durerile de cap și susține rezistența organismului la stres. Mai trebuie menționat și ceaiul de maghiran, o plantă care susţine funcţionarea normală a sistemului nervos, e sedativă, utilă în insomnii şi în stări de astenie.

Mai poți apela la puterea incontestabilă a uleiurilor esențiale. Folosite în lampa de aromaterapie, în inhalații, în apa de baie sau pur și simplu diluate și aplicat pe piele, acestea tratează stresul, anxietatea, relaxează, calmează și oferă o stare de bine. Uleiul de lavandă  ameliorează durerile de cap și scade tensiunea nervoasă, e folosit cu succes în depresii, insomnii, nevralgii. Uleiurile de mentă și de pin alungă oboseala pe fond nervos, starea de slăbiciune, migrenele și nevralgiile. Cel de ylang-ylang are efecte sedative, combate anxietatea, iar cel de eucalipt crește puterea de concentrare.

De asemenea, e indicat să avem o alimentație bogată în vitamine și minerale (luată din fructe și legume de sezon, verdețuri cât mai multe plante), să facem mișcare în aer liber și să ne odihnim suficient. Mănâncă mult dovleac, în această perioadă, fiind un aliment bogat în betacaroten (unul dintre cei mai puternici antioxidanți), care susține sănătatea sistemului nervos. Cerealele integrale oferă energie, iar citricele, pătrunjelul, ardeiul gras, kiwi sau fructele de pădure sunt bogate în vitamina C și întăresc imunitatea.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.