Obiceiuri de zi cu zi care previn migrenele

Sfaturi Practice

Ai frecvent dureri de cap? Schimbă-ți puțin stilul de viață! Anumite obiceiuri de zi cu zi, precum și câteva remedii naturiste pe care să le ții aproape îți vor fi de mare ajutor.

Mese regulate, mici și dese. Nu e o noutate că atunci când ți-e foame te poate lua durerea de cap. Dacă trece prea mult timp între mese, îți scade nivelul zahărului din sânge, ceea ce poate duce la o migrenă. E bine să ai în geantă, pentru urgențe, mici gustări sănătoase: nuci/alune/caju/migdale crude și nesărate, o banană, un baton cu cereale etc.

Anumite alimente dau dureri de cap, altele le previn. E bine să mănânci spanac, tofu, ulei de măsline, fasole albă, semințe de dovleac și ulei de pește. Evită vinul roșu, cafeaua în exces, ciocolata, mezelurile și brânza veche.

Nu uita de hidratare. Nu trebuie să simți neapărat sete ca să știi că ești deshidratat.  Această problemă se manifestă prin dureri de cap, urină închisă la culoare, gură uscată, crampe musculare, oboseală, dificultate de concentrare. Fă-ţi un obicei din a avea în permanenţă cu tine – pe stradă, la birou, când eşti la sală, sau chiar acasă – o sticlă de apă plată sau ceaiuri din plante.

Rutina orelor de culcare. Un somn odihnitor, de calitate, presupune rutină: aceleași ore de culcare, aceleași ore de trezire și aproximativ 8 ore de odihnă pe noapte. Dacă deviezi de la program și ai un stil de viață haotic, nu e de mirare că apar durerile de cap. Somnul insuficient, precum și lenevitul excesiv în pat sunt cauze ale migrenelor.

Ia suplimente alimentare. Sunt cercetări care au arătat că suplimentarea dietei cu vitamina B2, magneziu și coenzima Q10 poate preveni migrenele. Suplimentele pe bază de rădăcină de brusture, turmeric, mentă și lavandă susțin funcționarea sistemului nervos, calmează durerile inflamatorii, contribuie la reducerea tensiunii și a agitației. Aceste plante medicinale se găsesc gata preparate și dozate, în cadrul capsulelor Algoplant.

Respiră aer curat. Dacă nu aeriseşti în cameră, respiri miros de fum de ţigară, de lemne arse în sobă, de parfumuri grele, dioxid de carbon etc., creierul tău nu se va oxigena cum trebuie şi aşa apare durerea. Deschide periodic fereastra, poate chiar ar fi cazul să ieşi la o plimbare.

Fă pauze de la calculator. Lumina albastră emisă de ecrane, concentrarea și lucrul ore în șir pe scaun, într-o poziție nenaturală a gâtului, toate pot da dureri de cap. Specialiștii recomandă o mică pauză o dată la 30 de minute, în care să ne uităm undeva cât mai departe, pentru a ne odihni ochii.

Evită să stai în locuri gălăgioase, aglomerate, cu zgomote puternice (cluburi, cinematografe), evită parfumurile tari și mare atenție când vopsești, zugrăvești sau pur și simplu folosești produse chimice la curățenia casei.

Fă sport. Când te doare capul, să ieși la alergat nu e o idee prea bună. Alergarea și sportul în general trebuie făcute preventiv. Un studiu realizat în Suedia și citat de health.com a demonstrat că persoanele care sufereau de migrene și au făcut cycling de trei ori pe săptămână au avut mult mai puține episoade de durere de cap și mult mai ușoare ca manifestare. Sportul ajută la oxigenarea creierului și stimulează secreția de endorfine, hormoni ai stării de bine.

Fii mai relaxat. Te-ai gândit că poate cauza durerilor de cap este chiar felul tău de a fi – mereu agitat, stresat, rigid, pesimist? Caută să te detașezi de probleme, să te concentrezi pe partea plină a paharului, să te bucuri de viață și să zâmbești mai mult!

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.