Obiceiuri care te scapă de stres și îți aduc fericirea – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Obiceiuri care te scapă de stres și îți aduc fericirea

Articole

Au trecut sezonul vacanțelor și al zilelor cu soare, a început sezonul proiectelor și al agitației la muncă, al școlii, al aglomerației în trafic. Nu e de mirare că suntem mai stresați. Dacă mai punem la socoteală și faptul că vremea devine mai mohorâtă și lumina naturală e mai scăzută, avem cadrul perfect pentru apariția asteniei de toamnă. Însă o putem combate ușor cu ajutoare din natură.

Ce este și de ce apare astenia de toamnă

Potrivit unor studii, una din 10 persoane este afectată de astenia de toamnă. În mod fiziologic, ea este provocată de dificultatea de adaptare a organismului la diferențele de temperatură dintre zi și noapte, de cantitatea redusă de lumină, precum și de o dietă  necorespunzătoare. Se manifestă prin anxietate, despresie, somnolență asociată cu insomnii, lipsă de energie și stare de slăbiciune, melancolie, capacitate de concentrare redusă, tulburări de dispoziție, durere de cap. Sunt predispuse persoanele care au un serviciu solicitant și stresant, cele care nu se mobilizează să facă sport și nu mănâncă sănătos.

Ce să faci pentru a fi mai fericit

Să câștigi la loto? E puțin probabil și, în plus, banii nu aduc fericirea. Prin urmare, îți vom propune alte soluții mai palpabile, care chiar funcționează. Transformă-le în obiceiuri de zi cu zi și vei vedea cu alți ochi acest sezon rece.

– Cât mai multe plimbări! Natura e vindecătoare în tot felul de situații, iar în ceea ce privește stresul face minuni. Ai nevoie să respiri aer curat, să stai la soare. Pentru asta, caută să mergi cât mai mult pe jos. Fie după serviciu faci o scurtă plimbare prin parc, fie renunți la mașină și mergi 1-2 stații pe jos, încercând să-ți golești mintea de toate problemele.

– Mișcare și iar mișcare! Potrivit studiilor, este nevoie de doar 21 de minute de exerciții fizice pentru se reduce nivelul de cortizol din organism și a fi înlocuit cu hormonul fericirii, serotonina. Indiferent că e vorba despre jogging, mers la sală sau înot, sportul oxigenează creierul, revigorează organismul și-ți dă o stare de bine.

– La birou, ține aproape un ulei esențial. Cele de bergamot, pin, mentă, lavandă sau ylang-ylang induc o stare de bine, reduc stresul și tratează anxietatea. Dacă nu ești singur în birou și nu ai acceptul colegilor pentru a le folosi în lampa de aromaterapie, pune-ți o picătură la încheietura mâinii sau pe o eșarfă.

– Atenție la alimentație! Renunță energizante, la alcool, la fast-food și orientează-te spre alimente care cresc producția de serotonină. Printre acestea, fructele, legumele, ciupercile, fructele de mare, ciocolata neagră, peștele și uleiul de pește.

– Apelează la remedii naturiste. Plantele medicinale pot și ele să-ți ridice moralul, la propriu. Există remedii naturiste care combat depresia, stările anxioase, calmează și tratează tulburările cardiovasculare cu substrat nervos. Toamna aceasta, beai ceaiuri de tei, lavandă, valeriană, care au efect relaxant, calmant, sedativ. Poți consuma chiar și capsule din plante precum vinarița (îmbunătățește calitatea somnului, reduce stările de agitație nervoasă), schiduful (reduce disconfortul la nivel digestiv, e tonic în stările de slăbiciune) sau șerlai (liniștește în stările de iritare nervoasă, reduce disconfortul digestiv). Alte plante, precum mugurii de stejar, de mesteacăn și de alun, alungă oboseala, astenia, fiind un tonic general pentru organism. Le poți consuma sub formă de ceai, băut în prima parte a zilei.

– Fă-ți mici bucurii! Nu în ultimul rând, caută să ai în fiecare zi parte de ceva bun, care să-ți aducă zâmbetul pe buze. Într-o zi ieși la teatru sau vizionează un film bun acasă, în alta întâlnește-te cu un prieten drag, care știi că mereu îți transmite încredere și bună dispoziție, într-o seară răsfață-te cu o baie lungă, parfumată cu uleiuri esențiale cu efect relaxant, în altă zi cumpără-ți o eșarfă sau desertul preferat. Sunt lucruri mici, dar care contează, căci te încarcă pozitiv.

 

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.