Nu rata antioxidanții toamnei! – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Nu rata antioxidanții toamnei!

Sfaturi Practice

Profită de bogăția de fructe și legume care se găsește pe tarabe în această perioadă! Sunt foarte valoroase pentru sănătate și organismul are nevoie de ele. Pline de vitamine, minerale, antioxidanți și uleiuri bune, acestea ajută la detoxifiere și întăresc imunitatea.
Vinetele: Sunt printre cele mai importante surse de antioxidanți de pe tarabe. Cercetările au arătat că aceste legume au acțiune antivirală, antimicrobiană, anticancerigenă, reduc nivelul colesterolului și întăresc organismul.
Cătina: Pe cât sunt de mici bobițele de cătină, pe atât sunt de puternice în întărirea sistemului imunitar. Sunt bogate în antioxidanţi, betacaroten, flavonoide şi conţin de 10 ori mai multă vitamina C decât citricele. Cătina stimulează apetitul, combate stresul, scade colesterolul rău, înlătură anemia, e un tonic general, revigorându-te în perioadele de oboseală fizică şi mentală. Nu e tocmai gustoasă, consumată ca atare. Însă poţi să o speli bine, să o amesteci cu miere și să o pui la borcan. Ia câte o lingură dimineaţa, pe stomacul gol. Cătina mai poate fi consumată şi sub formă de ceai, sirop sau ulei vegetal.
Prunele: Vitaminele C, A, B2, o mulţime de minerale şi fibre, asta găseşti în prunele de la tarabă. Ele sunt energizante, cresc, evident, imunitatea şi, în plus, sunt printre cele mai bune remedii naturiste în caz de constipaţie.
Roșiile: Conțin un antioxidant puternic numit licopen, care ajută organismul să combată acțiunea radicalilor liberi ce atacă celulele sănătoase. De asemenea, mențin sănătatea pielii datorită conținutului de betacaroten, reglează nivelul glicemiei și inhibă pofta de dulce, dau o senzație de sațietate în schimbul unui număr redus ce calorii, fiind ideale în regimurile de slăbit.
Nucile: Sunt o importantă sursă de vitamina E, un antioxidant ce previne îmbătrânirea prematură, iar bogăția de acigi grași omega-3 din compoziție reglează nivelul colesterolului din sânge și menține sănătatea inimii. Opt nuci pe zi previn apariția accidentului vascular cerebral și atenuează efectele grăsimilor saturate din alimentație.
Gutuile: Simbolul toamnei, aceste fructe conţin şi ele vitamina C, A, B, magneziu, fier, potasiu etc. Au efect antioxidant, întăresc imunitatea şi previn problemele cu gâtul.
Struguri: Sunt bogaţi în vitamina C, în vitamine din complexul B, în fibre, potasiu şi magneziu, au proprietăţi energizante, antitoxice, antioxidante, dar şi laxative. Atenţie, însă, la cantitate, dacă vrei să-ţi păstrezi silueta, pentru că aceste fructe delicioase conţin cam multe calorii.
Varza: Este celebră pentru conținutul scăzut în calorii și pentru proprietățile alcaline, care ajută la reducerea inflamației mucoasei stomacului și la tratarea ulcerului. În schimb, conține foarte mulți antioxidanți, fitonutrienți, acid folic, fibre și vitamine (A, C și K).

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.