Metode de a fenta răceala – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Metode de a fenta răceala

Sfaturi Practice

În această iarnă poți fenta răceala! Tot ce trebuie să faci este să știi să te ții la distanță de virusuri și să ai un sistem imunitar puternic. Aceste două condiții le poți îndeplini prin câteva metode simple.

– Ferește-te de contaminare. Stai departe de persoanele bolnave și încearcă să-ți ții respirația sau să inspiri mai puțin atunci când treci pe lângă cineva care tocmai a strănutat sau a tușit.

– Poartă în permanență la tine șervețele umede dezinfectante și curăță-ți frecvent portofelul, cheile, mânerele scaunului de la serviciu, tastatura și mouse-ul etc. Dar mai ales telefonul mobil, pe care îl duci în dreptul feței, la gură. Virusurile pot rezista pe suprafețe până la 48 de ore.

– Consumă proteine de calitate. Potrivit medicilor, dietele sărace în proteine slăbesc sistemul imunitar și te fac vulnerabil în fața răcelilor. Ai grijă să mănânci regulat pește, ouă și iaurturi.

– Bea mai multe ceaiuri calde. Infuziile de plante medicinale, combinate cu suc de lămâie și, eventual, miere, hidratează mucoasa căilor respiratorii și o ajută să filtreze și să elimine mai ușor germenii.

– Îți imaginezi câte persoane ating, într-o zi, butoanele liftului, ale bancomatului, barele autobuzelor sau chiar pixul oferit la bancă, în instituțiile publice, pentru semnarea documentelor? Toate sunt pline de microbi. Soluția ar fi: ori să porți cu tine propriul pix, să atingi suprafețele cu un șervețel, ori să ai grijă să nu duci mâna murdară la nas/gură/ochi înainte de a te spăla.

– Purifică aerul din încăperi folosind uleiuri esențiale în lampa de aromaterapie. Sunt excelente uleiurile de pin, cimbru, mentă. Tot ulei esențial mai poți folosi pentru a-ți dezinfecta mâinile, la nevoie. În afară de clasicele șervețele umede poți pune în palmă câteva picături de ulei esențial de lavandă.

– Ai grijă la imunitate! Nu e greu. Obișnuiește-te ca în fiecare dimineață să iei, pe stomacul gol, o linguriță de miere cu propolis, polen, fructe de pădure, în diverse combinații, apoi bea un fresh de fructe și legume cu un conținut mare de vitamina C (kiwi, citrice, morcovi, ghimbir, mere etc.).

– Fă sport. Chiar dacă este iarnă, e indicat să faci mișcare în aer liber. O plimbare într-un ritm alert, prin parc oxigenează creierul și te umple de energie. Urcă scările în loc să iei liftul, fă exerciții aerobice acasă, iar dacă mergi la sala de fitness, nu uita să pui prosop pe aparatele pe care le folosești în comun cu alte persoane.

– Pentru mai mulți medici citați de health.com, cel mai bun mijloc de apărare împotriva virusurilor de sezon este odihna. Dormind cel puțin 7-8 ore pe noapte reduci stresul, îți întărești organismul și imunitatea.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.