Meniul zilei pentru cei care vor să-și crească imunitatea – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Meniul zilei pentru cei care vor să-și crească imunitatea

Sfaturi Practice

Ai auzit cu siguranță că supa de pui face minuni atunci când ești răcit, că echinacea crește imunitatea, că ceapa și usturoiul sunt antibiotice naturale pe care e bine să le consumi în sezonul rece. Dar, pe lângă acestea, sunt o mulțime de alte alimente de care organismul tău are nevoie pentru a fi sănătos, pentru a face față virusurilor și bacteriilor. Iată cum ar arăta meniul dintr-o zi al unei persoane care vrea să-și întărească imunitatea.

Micul dejun. Începe-ți ziua cu un pahar de apă călduță cu lămâie, remediu cunoscut ca fiind cel mai puternic alcalinizat dintre toate alimentele alcaline din lume. Se știe că într-un organism preponderent alcalin, starea de boală nu poate exista. Băută pe stomacul gol, apa cu lămâie curăță organismul de toxine și vine cu un aport de vitamina C.  După o jumătate de oră, poți mânca. Specialiștii de pe health.com recomandă cerealele integrale neîndulcite sau pâinea integrală, ambele bogate în vitamine și minerale, inclusiv zinc și vitamina E. Poți mânca cereale cu lapte sau o felie de pâine cu o omletă sau cu o salată.

Gustarea. Poate fi formată din fructe de sezon sau dintr-un smoothie proaspăt, preparat din portocală, kiwi, grepfrut, măr, morcov, ananas, chiar și legume cu frunze verzi (spanac, pătrunjel). Ești liber să le combini între ele după pofta inimii. Sunt bogate în vitamina C și în betacaroten.

Prânzul. Preprară-ți o supă de pui de țară, cu multe legume (ceapă, morcov, pătrunjel, ardei gras). E un remediu naturist cunoscut din bătrâni care te hidratează şi te hrăneşte, iar legumele conţinute au vitamine şi antioxidanţi care întăresc sistemul imunitar. Inclusiv cercetătorii au arătat că această supă are proprietăţi antiinflamatoare, calmează iritaţia gâtului, deblochează căile nazale şi favorizează eliminarea secreţiilor, sporeşte capacitatea cililor nazali de a proteja corpul de virusuri şi bacterii. Felul doi poate fi format din salate de crudități cu grătare sau mâncăruri de legume.

Gustarea. Poți mânca un iaurt natural sau un chefir, alimente care echilibrează flora intestinală și contribuie, astfel, la întărirea imunității. O altă variantă de gustare este un pumn de nuci, migdale sau alune crude, care conțin uleiuri bune de care organismul are nevoie.

Cina. Trebuie luată cu cel puțin 2-3 ore înainte de culcare si este compusă dintr-o salată cu legume de sezon, condimentată cu busuioc, pătrunjel (foarte bogate în vitamina C) şi uleiuri presate la rece (măsline, cânepă, seminţe de struguri). Salatele nu sunt o mâncare fadă şi monotonă. Îndrăznește tot felul de combinaţii, poți adăuga quinoa, avocado, seminţe, chiar şi fructe (mere, pere, rodie). Pentru aportul de proteine, poți consuma, alături de salată, un peşte la cuptor sau o conservă de ton.

Pe tot parcursul zilei, hidratează-te cu apă plată și ceaiuri din plante medicinale bogate în vitamine și minerale: de echinacea, de măceșe, afine, soc etc.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.