Lucruri bune care alungă depresia – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Lucruri bune care alungă depresia

Articole

Trăim o perioadă ciudată cum nimeni nu credea vreodată că ar putea exista. Lucruri considerate până acum normale – precum mersul la magazin, la serviciu, la sală sau ieșitul în oraș cu prietenii – s-au schimbat ori au dispărut. Au fost înlocuite cu izolare, singurătate, nesiguranță, restricții, probabil tensiuni în familie și consum de alcool. Medicii din toată lumea atrag atenția că toate acestea au un impact psihologic imens, ducând la înmulțirea cazurilor de depresie și anxietate. Există însă soluții pentru combaterea lor.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste 264 de milioane de oameni suferă de depresie la nivel global. Această afecțiune este caracterizată prin stări persistente de tristețe, lipsă de interes pentru lucruri care înainte făceau plăcere, oboseală, insomnie, lipsa puterii de concentrare. Depresia afectează dramatic calitatea vieții unei persoane și chiar poate cauza probleme de sănătate. Nu vă lăsați puși la pământ de propriile gânduri. Soluții pentru combaterea depresiei există și foarte multe speranțe vin din sfera remediilor naturale.

Remedii naturiste de ajutor în depresie

Anumite plante medicinale, datorită zecilor, chiar sutelor de principii active conținute, acționează într-un mod complex, stimulând funcțiile naturale ale organismului de a face față solicitărilor mediului extern. Ele echilibrează sistemul nervos vegetativ și mențin starea de calm și bună dispoziție, normală la orice ființă umană sănătoasă. Spre exemplu, șerlai induce o stare de calm și liniște în stările de iritare nervoasă și descărcări emoționale, teiul, roinița și vinarița mențin buna dispoziție și tratează insomnia, passiflora reduce tulburările emoționale, îmbunătățește somnul, atenția, puterea de concentrare, iar schinduful ajută la menținerea echilibrului hormonal. Toate aceste plante, pe care le găsiți sub formă de ceai sau capsule, au efecte neuroprotectoare, tonice asupra celulei nervoase, reduc sensibilitatea emoțională și teama. Nu dau dependență, nu au efecte adverse asupra tonusului musculaturii, nu induc somnolență pe timpul zilei, nu reduc performanțele psihomotorii, nu provoacă niciun alt gen de efecte adverse dacă sunt administrate corespunzător, în doze recomandate.

Bucurii simple care vă scot din depresie

Fericirea vine din lucruri mici. Pe lângă ajutoarele din natură, încercați să vă înseninați ziua cu activități plăcute. Un film de comedie pe tabletă, puțin sport la salteluță, o plimbare prin parc, cititul unei cărți bune pe șezlongul din balcon, alături de un ceai aromat, toate acestea îmbunătățesc starea de spirit și vă fac să uitați de depresie. Ascultați muzică veselă, vorbiți cu prieteni care au simțul umorului și vă ridică moralul, mențineți ordinea și curățenia în casă și faceți mici bucurii pentru voi și pentru ceilalți membri ai familiei (de pildă o prăjitură bună).

Alimentația anti-depresie

Alimentația contează și ea enorm. Medicii recomandă, produsele bogate în magneziu (nuci, banane, avocado, fructe de mare, alge), în vitamine din complexul B (legume verzi, cereale integrale, carne) și în Omega-3 (somon, ton, macrou, sardine, semințe de in, ulei de măsline). Mențineți echilibrul florei intestinale, căci intestinul, datorită rețelei mari de neurotransmițători, este considerat al doilea creier al organismului. Astfel, mâncați alimente fermentate (iaurt, chefir, sana, varză murată) și țineți o cură cu probiotice și prebiotice. În schimb, limitați consumul de cafea și alcool, care au efect stimulant, evitați dulciurile, băuturile carbogazoase, produsele de patiserie, fast-food-ul. Acestea provoacă dezechilibre metabolice care induc schimbări bruște de dispoziție.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.