Gustări sănătoase, dar bogate în calorii. Nu sunt recomandate în dietă – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Gustări sănătoase, dar bogate în calorii. Nu sunt recomandate în dietă

Noutăți Fares

Este adevărat că, dacă vrei să dai jos câteva kilograme, trebuie să-ți schimbi stilul alimentar și să treci pe mâncare sănătoasă. Alimentația variată, bazată pe legume, fructe, carne slabă, lactate, ceaiuri, cereale si semințe este ideală. Însă nu orice e sănătos e și bun pentru siluetă. Sunt câteva gustări destul de bogate în calorii, pe care e bine să le consumi cu moderație (spre deloc) într-o cură de slăbire.

Fructele deshidratate. Caisele, smochinele, prunele, merele uscate conțin de 4-5 ori mai multe calorii decât varianta lor proaspătă. Spre exemplu, 100 g de caise proaspete au 48 de calorii, în schimb aceeași cantitate de fructe uscate ajunge la 220-280 de calorii. Goji (peste 350 calorii/100 g), merișoarele (320-330 calorii/100 g), prunele uscate (250 calorii/100 g), toate aceste fructe bogate în vitamine și extrem de sănătoase trebuie evitate în dietă, sau consumate ocazional, cu măsură.

Unele fructe proaspete. Există câteva fructe foarte dulci care și proaspete au multe calorii: bananele, perele, strugurii. Spre exemplu, 100 g de banane proaspete conțin 90 de calorii (uscate ajung la peste 500 de calorii), aceeași cantitate de pere are 58 de calorii. La pepene verde ai liber – conține doar 30 de calorii la 100 g, te hidratează și îți dă o senzație de sațietate. Grepfrutul e recomandat într-o cură de slăbire, merele au și ele un indice glicemic scăzut. Avocado, în schimb, este un alt aliment foarte sănătos, dar care depășește 160 de calorii la 100 g.

Fructele oleaginoase. Conțin omega 3 și 6, de care organismul are nevoie, sunt ideale ca gustare, dau o senzație de sațietate care durează. Însă au și ele multe calorii: alunele de pădure 560 calorii, caju 550-580, nucile peste 650 calorii, migdalele 570, semințele de dovleac peste 500.

Cerealele. Știi că e sănătos să mănânci dimineața, la micul dejun, cereale cu lapte sau cu iaurt. E adevărat, însă doar dacă alegi cereale simple, integrale, fără adaos de zahăr, ciocolată, arome, nuci și fructe confiate.

Sucurile de fructe. Decât să storci portocala ca să-ți faci un fresh, mai bine o mănânci ca atare. În suc rămâne doar fructoza (zahărul din fructe care îngrașă) și se elimină pulpa care conține fibrele. Nu mai vorbim de sucurile așa-zis „naturale” din comerț. Toate conțin zahăr ca orice altă băutură carbogazoasă.

Lactatele degresate. Este doar un mit faptul că laptele și iaurturile cu 0% grăsime sunt mai bune pentru siluetă. Potrivit nutriționiștilor, procesul de extragere a grăsimilor este unul chimic, care afectează calitățile produsului. Mai bine consumi lactatele integrale, dar într-o cantitate mai mică, decât din cele degresate.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.