×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Greșeli de evitat în Postul Paștelui, pentru a nu te îngrășa

Articole

Suntem în Postul Paștelui sau Postul Mare, cel mai aspru și mai lung dintre cele patru Posturi mari ale Bisericii Ortodoxe. Cei care aleg să-l țină trebuie să respecte o serie de reguli, atât spirituale, cât și alimentare. Acestea din urmă presupun renunțarea la carne, ouă, lactate și alcool. Astfel, Postul e benefic pentru sănătatea organismului și, ținut corect, poate duce chiar la pierderea câtorva kilograme. Însă dacă te îndopi cu pâine și zacuști uleioase, cu pateuri vegetale sau cartofi prăjiți, mai mult rău îți faci.

Alimentația corectă

Postul Paștelui este ocazia perfectă pentru a ține o cură de detoxifiere a organismului și a da jos kilogramele în plus, acumulate peste iarnă. Profită de bogăția de verdețuri din piață, descoperă legumele și cerealele, care se pot prepara în zeci, sute de feluri, mănâncă echilibrat, variat, moderat, fără să faci excese. Cum ar arăta o zi ideală de Post? Poți să o începi cu 1-2 felii de pâine prăjită tartinată cu o pastă de năut fiert mixată cu dovlecel și condimente, ori cu guacamole (pastă de avocado cu ceapă verde, roșie și sos iute). La prânz, mănâncă o supă cremă de ciuperci sau de linte, o mâncare de mazăre, de fasole, pentru a-i da organismului proteinele de care are nevoie. Cina trebuie să fie una ușoară, compusă din legume cu frunze verzi: o mâncare de urzici cu orez negru, o salată tabbouleh (cu bulgur, roșii, pătrunjel), o salată cu ceapă verde, ridichi, castraveți, ardei gras și măsline, sau pur și simplu un mix de rădăcinoase tăiate cubulețe și date la cuptor (morcov, cartof dulce, țelină, păstârnac). Micile gustări de peste zi pot consta într-o porție de fructe sărace în fructoză, dar bogate în vitamine și antioxidanți.

E ocazia perfectă pentru a apela la remedii cu efect detoxifiantcontrolul greutatii

Toate aceste alimente ușor de digerat și pline de nutrienți curăță organismul de toxine, îl revigorează și, consumate cu măsură, susțin la pierderea în greutate. Pentru un plus de efect, acum este ocazia perfectă să introduci în dietă ceaiurile din plante cu efect de drenaj, de eliminare a reziduurilor metabolice. Îți e mereu foame? Apelează la capsulele pentru controlul apetitului din gama Silueta Perfectă. Plantele din compoziție dau o senzație de sațietate, reduc pofta de mâncare și stimulează, în același timp, peristaltismul intestinal. După ce ți-ai obișnuit puțin organismul cu alimentația ușoară și după o mică detoxifiere, poți completa dieta cu remedii naturale care activează arderea grăsimilor, ajutând și mai mult la scăderea în greutate. În felul acesta, până la Paște vei fi mai suplu, mai sănătos, mai plin de energie.

Greșeli care îți pot afecta silueta

  • Când nu știi ce să gătești, cel mai la-ndemână este să te refugiezi în pâine cu… ceva de post, în semipreparate din soia pe care le găsești ușor în supermarket și în tot felul de ronțănele fără unt și ouă, dar cu mulți potențiatori de gust și grăsimi vegetale. Trebuie să știi că acestea sunt adevărate bombe calorice care îngrașă și pot da tulburări digestive.
  • Pe rafturile magazinelor găsești o serie de „alimente de post”: snițel sau pate vegetal, maioneză vegetală și dulciuri de post, supă instant la plic etc. Evită-le! Conțin mult amidon, grăsimi trans, E-uri și conservanți extrem de periculoși pentru sănătatea organismului.
  • Nu abuza nici de unele alimentele considerate sănătoase, precum nucile, alunele, caju, migdalele, fructele uscate, mierea, căci sunt extrem de bogate în calorii și îngrașă.
  • Dacă înlocuiești laptele cu băuturi vegetale din soia, cocos sau migdale, citește cu atenție eticheta. Cele mai multe conțin zahăr, arome, agenți de îngroșare… și nu sunt atât de sănătoase pe cât ai crede.
  • Altă greșeală este să te privezi total de proteine. Ele dau acea senzație de sațietate, iar în lipsa lor, pentru a-ți potoli foamea, vei avea tendința să mănânci mai multe alimente ce conțin uleiuri vegetale și carbohidrați cu absorbție rapidă. În perioada în care excluzi proteinele animale, orientează-te spre cele vegetale. Se găsesc în mazăre, fasole, linte, năut, quinoa, ciuperci, cereale integrale.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.