Goji – fructele minune care îţi protejează ficatul. În câte feluri le poţi consuma – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Goji – fructele minune care îţi protejează ficatul. În câte feluri le poţi consuma

Sfaturi Practice

Goji sunt fructe de pădure considerate un adevărat elixir pentru sănătate. Bogate în antioxidanţi, aceste fructe întăresc imunitatea, protejează ficatul, îmbunătăţesc vederea, stimulează funcţia sexuală şi fertilitatea, ba chiar sunt de ajutor şi în cancer. Ai toate motivele să le introduci în alimentaţia ta. Iată sub ce forme se pot consuma!

Beneficii

Goji se remarcă în primul rând prin conţinutul mare de antioxidanţi, în special beta-caroten şi zeaxantină. Acestea protejează ochii şi previn degenerescenţa maculară, dau energie, previn îmbătrânirea pielii, o curăţă şi îi dau luminozitate, combat petele, acneea, dermatitele. În al doilea rând, sunt o sursă bogată de fibre, care îmbunătăţesc digestia şi ajută în procesul de detoxifiere a ficatului şi a organismului în general. Extractele de goji pot chiar preveni dezvoltarea celulelor canceroase, scad colesterolul şi reduc glucoza din sânge, îmbunătăţind circulaţia sângelui, prevenind hipertensiunea şi diabetul.

Contraindicaţii

Persoanele cu afecţiuni renale e bine să mănânce goji în cantităţi moderate, deoarece aceste fructe împiedică absorbţia calciului în oase şi favorizează formarea pietrelor la rinichi. De asemenea, se recomandă prudenţă în cazul persoanelor cu alergii la polen şi celor care urmează un tratament pentru subţierea sângelui, deoarece fructele pot anula efectul medicamentelor anticoagulante.

5 reţete cu goji

Ceaiuri. Micuţe, roşii, zbârcite şi uscate, goji sunt fructe de pădure delicioase, cu un gust dulce-acrişor, ce se pot consuma atât în deserturi şi sucuri, cât şi sub formă de ceai. În magazinele naturiste există ceaiuri cu goji foarte sănătoase, care întăresc imunitatea, curăţă ficatul, stimulează drenajul şi combat celulita. Se toarnă peste plante 250 ml de apă clocotită, se lasă 10 minute, apoi se savurează.

În iaurt. Fructele de goji se consumă la micul dejun sau la gustare, amestecate cu iaurt şi cu alte fructe uscate şi cu cereale integrale. Vei obţine un desert delicios, sănătos, săţios şi simplu de preparat.

În mâncare. Fructele de goji sunt folosite în multe preparate chinezeşti. Spre exemplu, le poţi adăuga în orez, alături de bucăţele de ardei gras, porumb, mazăre şi seminţe de dovleac.

Sucuri şi smoothie-uri. Poţi pune goji în limonade cu ghimbir, în sucuri de morcov sau de portocale. Un smoothie hrănitor şi delicios se prepară dintr-o ceşcuţă de goji, o banană coaptă şi o cană de lapte vegetal. Ingredientele se pun în blender şi se mixează.

Deserturi. Poţi adăuga goji în biscuiţi făcuţi în casă, în brioşe cu făină integrală, în orez cu lapte sau în tot felul de tarte şi budinci.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.