Foame excesivă? Iată 8 moduri de a păcăli foamea – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Foame excesivă? Iată 8 moduri de a păcăli foamea

Sfaturi Practice

Care este motivul pentru care uneori avem o foame excesivă?

De cele mai multe ori, dorința de a mânca pornește de la creier. Mâncăm de poftă, de stres, de plictiseală și prea puțin de foame, în adevăratul sens al cuvântului. În aceste condiții, ține doar de noi să învățăm să ne controlăm dorințele și cantitățile de mâncare consumate. Iată câteva sfaturi prin care poți să-ți păcălești foamea (află detalii și despre cele 9 plante care taie pofta de mâncare).

Cum să reduci foamea pe parcursul zilei?

Mănâncă un mic dejun copios. La prima masă a zilei e permis să mănânci consistent. Caloriile se ard pe parcursul zilei. Ba chiar este indicat să nu sari peste micul dejun pentru a nu fi tentat să mănânci alimente nesănătoase înainte de prânz sau la prânz. Iaurt cu cereale integrale și semințe, un ou fiert, o felie de pâine integrală cu brânză slabă și ceai verde în loc de cafea, acestea sunt alimente care îți dau o senzație de sațietate pentru mult timp.

Mestecă lent. Termină-ți farfuria nu în 5 minute, ci în 15-20 de minute. Atât ar trebui să dureze o masă, pentru ca la creier să ajungă informația că te-ai săturat. Mănâncă încet, mestecă bine fiecare îmbucătură, în felul acesta ajutând și digestia. Vezi și trucuri pentru ca să mănânci mai puțin.

Nu mânca pe tastatură sau în fața televizorului. Dacă te concentrezi pe altceva în afară de mâncare, vei uita să te mai oprești.

Ți-e foame? Bea puțină apă. Nutriționiștii susțin că de cele mai multe ori confundăm foamea cu setea. Spunem că am mânca ceva când, de fapt, pofta s-ar potoli foarte ușor cu un pahar cu apă. Încearcă și tu!

Pentru controlul apetitului, îți recomandăm capsulele silueta perfectă.

Mănâncă puțin și des. Ideal este să ai trei mese principale și două gustări într-o zi. Specialiștii sugerează un program strict de masă, din trei în trei ore. În felul acesta, îți ții foamea sub control și nu mai ai tendința să dai iama în mâncare și să consumi mai mult decât e cazul.

Bea un ceai cald înainte de masă. Lichidul cald liniștește stomacul, reduce senzația de foame și, implicit, scade pofta de mâncare.

Consumă alimente bogate în fibre. Tărâțele de psyllium, spre exemplu, se umflă în stomac și, la o oră de la administrare, apare senzația de sațietate. Același efect îl au semințele de in. Măcinate şi combinate cu apă, ele formează un strat protector pe suprafaţa mucoasei gastro-intestinale, graţie conţinutului bogat de mucilagii. Şi aşa, nu te mai roade stomacul de foame. Alege pâinea din făină integrală, orezul integral, consumă multe fructe și legume. Află detalii despre cele mai sățioase gustări.

Spală-te pe dinți. După masă, când simți nevoia să mai ronțăi ceva (în special desert), du-te și spală-te pe dinți. Mentolul neutralizează pofta de dulce sau de mâncare bogată în grăsimi.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.