x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 4 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

CE ESTE SINDROM PREMENSTRUAL ȘI CUM POATE FI AMELIORAT

Sindromul premenstrual este o combinație de simptome pe care multe femei le manifestă cu aproximativ o săptămână sau două înainte de menstruație. Simptomele pot varia de la senzație de balonare, la dureri de cap sau de sâni, iritabilitate, oboseală sau pofte alimentare. Unele femei experimentează simptome la o intensitate mică sau medie, în timp ce altele se confruntă cu un disconfort avansat.

Când apare sindromul premenstrual și cât durează

Sindromul premenstrual apare în perioada dintre ovulație și momentul începerii menstrei, în general cu 2 săptămâni înainte de menstruație.

Femeile care se confruntă cu un nivel ridicat de stres, au un istoric familial de depresie sau au avut episoade de depresie post-partum au un risc mai mare de a suferi de sindrom premenstrual.

Cu toate că nu este clasificat ca fiind o afecțiune, acest sindrom poate disturba activitățile zilnice, din cauza simptomelor care pot fi în multe cazuri destul de accentuate.

Care sunt cele mai frecvente simptome

Simptomele fizice pot include: senzație de balonare, crampe, sâni tari și dureroși, dureri de cap, stări de greață, dureri musculare sau articulare, palme și picioare umflate, acnee, creștere în greutate, constipație sau diaree.

Printre simptomele emoționale se numără: iritabilitatea, depresia, schimbările bruște de comportament, insomnia și abcesele de furie.

Din punct de vedere comportamental, poți uita lucruri, nu te poți focusa în mod corespunzător sau ai o stare accentuată de oboseală.

Cauzele sindromului premenstrual

Cauzele exacte ale sindromului premenstrual nu se cunosc, însă există o serie de factori care contribuie la apariția acestei condiții:

Schimbări hormonale

Semnele și simptomele sindromului premenstrual se modifică odată cu fluctuațiile hormonale și dispar odată cu sarcina și menopauza.

Modificări chimice la nivelul creierului

Fluctuațiile serotoninei, care joacă un rol important în reglarea stării de spirit, ar putea declanșa simptomele sindromului premenstrual. Cantitățile insuficiente de serotonină pot contribui la depresia premenstruală, precum și la oboseală, pofte alimentare și probleme de somn.

Depresia

Unele femei cu sindrom premenstrual sever se confruntă, adesea, cu depresie, însă nu știu acest lucru până nu ajung la un medic de specialitate care poate pune diagnosticul corect, pe baza simptomelor existente.

Factori ce țin de stilul de viață

Fumatul, consumul de alimente bogate în grăsimi, sare și zahăr, lipsa activității fizice și somnul insuficient sau care nu este calitativ pot contribui, de asemenea, la accentuarea sindromului premenstrual.

Sfaturi pentru ameliorarea sindromului premenstrual

Pentru ameliorarea sindromului premenstrual este indicat să:

  • Faci mișcare în mod constant, întrucât cu ajutorul exercițiilor fizice poți combate simptome precum oboseală, iritabilitate și dificultăți de concentrare.
  • Eviți consumul de alimente și băuturi care conțin cofeină, sare și zahăr în cele două săptămâni dinaintea declanșării menstruației.
  • Bei suficiente lichide pentru combaterea senzației de balonare și a crampelor abdominale. Poți include și ceaiuri din plante, precum ceaiul de mușețel.
  • Te odihnești 7-8 ore pe noapte.
  • Combați stresul cu ajutorul metodelor de relaxare, precum meditație și yoga.
  • Eviți fumatul.
  • Realizezi un jurnal al simptomelor și perioadelor în care apar, pentru a observa în ce momente te simți mai rău.
  • Consumi suficiente alimente bogate în calciu (lactate, legume cu frunze verzi, sardine, migdale crude, smochine uscate)
  • În cazul în care știi ca ai o menstruație abundentă apelează cu încredere la remedii din plante, precum Normoflux de la Fares sau ceai de Crețișoară.