x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 8 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

AI RĂU DE MIȘCARE? IATĂ CÂTEVA SFATURI UTILE!

 

Dacă îți este rău ori de câte ori mergi cu mașina, cu avionul, trenul, barca sau vaporul, înseamnă că te afli în categoria persoanelor care au rău de mișcare. Simptomele pot include stare de greață, vomă, amețeală, transpirație, oboseală, dureri de cap, iritabilitate, însă din fericire există mai multe trucuri pe care dacă le aplici, poți ameliora răul de mișcare.

Din ce cauză apare răul de mișcare

Creierul primește semnale de la părțile corpului care detectează mișcarea: ochii,  urechea internă, mușchii și articulațiile. Când aceste părți trimit informații contradictorii, creierul tău nu știe dacă staționezi sau te afli în mișcare. Reacția confuză a creierului duce la apariția răului de mișcare. Spre exemplu, când te afli în mașină, ochii înregistrează imaginile în mișcare, urechea internă simte mișcarea, însă mușchii și articulațiile transmit mesajul că stai nemișcat. Astfel, creierul primește mesaje diferite și astfel pot apărea simptomele neplăcute.

Ce poți face pentru a ameliora răul de mișcare 

Există mai multe trucuri și remedii naturale care te pot ajuta să combati răul de mișcare. Află ce poți face înainte de a pleca la drum, dar și pe timpul călătoriei.

Evită să consumi anumite alimente și băuturi

Înainte de a pleca la drum, evită să consumi alimente grase sau acide, întrucât acestea îngreunează digestia și, implicit, amplifică starea de rău provocată de mișcare. De asemenea, este indicat să nu consumi cafea sau alte băuturi cu cofeină, din cauză că favorizează deshidratarea, iar deshidratarea accentuează senzația de greață.

Uită-te la direcția de mers

Dacă mergi cu mașina și nu ești tu șoferul, încearcă să privești cât mai mult la direcția de mers, evitând să te uiți pe geamurile din lateral. Ajută, de asemenea, să stai pe locul din față și nu în spate. În cazul în care te afli pe un feribot și ai rău de mișcare, cel mai indicat este să te muți de la pupă (spate) la provă (fața) bărcii.  În tren sau în autobuz, alege să stai pe un loc la geam, la fel și în avion.

Apelează la remedii naturale

Pe parcursul călătoriei, asigură-te că ai la tine un ulei esențial de mentă, sau de eucalipt, al cărui miros să îl inhalezi atunci când simți că începe să ți se facă rău.  De asemenea, poți apela cu încredere și la remedii sub formă de capsule sau comprimate, precum Emetofit și Rău de mișcare, care se pot lua cu 30 de minute înainte de a pleca la drum și la nevoie, când reapare răul de mișcare. De ajutor sunt și ceaiurile, de mentă sau ghimbir, care pot fi consumate atât înainte de plecare, cât și pe parcursul călătoriei.

Evită să te uiți la ecrane sau să citești

Dacă știi că ai rău de mișcare, este indicat să nu stai pe telefon, pe laptop și nici să nu citești, chiar dacă ai o carte la îndemână. Poți încerca să-ți distragi atenția de la starea de rău ascultând muzică sau discutând cu persoanele cu care călătorești și în tot acest timp să privești la direcția de mers.