x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 12 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

PALPITAȚIILE, MOTIV DE ÎNGRIJORARE?

Palpitațiile reprezintă conștientizarea bătăilor inimii, resimțite sub forma unor ușoare lovituri neregulate în piept sau la nivelul gâtului. „Este ceva grav, am probleme cu inima?”, te întrebi automat, în acele momente, iar îngrijorarea pare că îți accelerează și mai mult bătăile inimii. Dacă apar punctual, nu e cazul să te alarmezi. În majoritatea cazurilor, palpitațiile sunt inofensive și nu anunță vreo problemă cardiacă.

Pulsul unei persoane aflate în repaus este, în mod normal, de 60-70 de bătăi pe minut. Când apar palpitațiile, pulsul se accelerează, depășind 150 de bătăi pe minut. Totul durează de la câteva secunde la câteva zeci de minute.

De ce apar aceste palpitații?

Cauzele pot fi multiple. Unele țin de stilul de viață, de emoții, de schimbări hormonale, altele de afecțiunile de care suferi, de tratamentul medicamentos pe care îl urmezi (cu antibiotice, antihistaminice, antihipertensive, pentru astm sau pentru depresie).

  • În ceea ce privește stilul alimentar și de viață, factorii care pot declanșa palpitații sunt: deshidratarea, consumul de alcool, fumatul, băuturile energizante, somnul insuficient și sportul intens. Evitarea lor este soluția.
  • Factorii de natură psihică sau emoțională sunt: stresul, anxietatea, atacurile de panică, nervozitatea. În aceste situații, încearcă să faci niște exerciții de respirație și să te gândești la ceva frumos.
  • Schimbările hormonale care pot cauza palpitații țin de perioada sarcinii, a menstruațiilor sau a menopauzei.
  • Uneori, palpitațiile sunt date, într-adevăr, de afecțiuni cardiace, precum: tahicardie (supra)ventriculară, insuficiență cardiacă, cardiomiopatie hipertrofică.
  • Alte probleme de sănătate din cauza cărora pot apărea palpitații sunt: anemia, hipoglicemia, afecțiuni ale glandei tiroide.

Cum se tratează

Tratamentul depinde de cauză, iar pentru a o identifica, notează-ți într-un jurnal toate activitățile – ce mănânci, ce bei, prin ce emoții treci.

În primă fază, medicul îți poate recomanda oprirea consumului de cafea și de energizante, evitarea alimentelor foarte picante/iuți, evitarea grăsimilor, a conservanților. E bine să ai mese regulate, dacă fluctuațiile de glicemie sunt cele care cauzează palpitațiile. În orice situație, hidratarea este esențială, așadar, asigură-te că bei zilnic circa doi litri de apă. Dacă palpitațiile apar în situații de stres, anxietate și emoții puternice, apelează la tehnici de relaxare și la ajutoare din natură.

Remediile din plante sunt aliați de nădejde în tratamentul palpitațiilor. Fares are mai multe game ce conțin ceaiuri și capsule care ajută în perioadele în care inima o ia la goană din cauza emoțiilor negative: gama Distonoplant, gama Antistres, gama Calmocard. Aceasta din urmă este special creată pentru reducerea palpitațiilor: normalizează tensiunea, reduce ritmul accelerat al bătăilor inimii în stările de stres și iritabilitate, îmbunătățește funcția inimii și susține sănătatea sistemului circulator.

Sunt motiv de îngrijorare?

De cele mai multe ori, palpitațiile nu prezintă niciun risc. Nu e necesar să mergi la medic dacă apar rar și durează puțin. Se presupune că fiecare adult a avut cel puțin o dată în viață palpitații.

Mergi la medicul cardiolog pentru o consultație dacă palpitațiile sunt frecvente și se agravează, dacă durează mult sau dacă există un istoric de probleme cardiace.

Pot exista și situații mai grave, complicații, când pe lângă bătăile evidente ale inimii te mai confrunți cu amețeală, vertij, leșin, stare de confuzie, dificultăți de respirație, slăbiciune, transpirație bruscă, dureri în piept. Atunci e necesar să chemi ambulanța. Poate fi vorba despre un accident vascular cerebral sau de insuficiență cardiacă.

Preventiv, pentru sănătatea inimii și a sistemului circulator, du o viață echilibrată, sănătoasă, cu sport moderat, odihnă suficientă, hidratare optimă, evitarea stresului, a fumatului și a alcoolului!