x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 16 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

INSOMNIA: DE CE APARE ȘI CUM POATE FI COMBĂTUTĂ

Insomnia este o tulburare de somn care poate apărea ocazional sau periodic și se manifestă fie printr-un somn care nu este odihnitor, fie prin dificultatea de a adormi repede sau prin trezirile frecvente pe timp de noapte, ceea ce duce la acumularea oboselii și, implicit, la îngreunarea finalizării sarcinilor zilnice.

Insomnia poate fi de mai multe tipuri:

Din punct de vedere al duratei, insomnia poae fi acută, ceea ce înseamnă că apare cel puțin 1 dată pe săptămână, pentru câteva săptămâni, sau cronică, adică apare de 3 ori pe săptămână pentru cel puțin 3 luni consecutive.

În funcție de asocierea sau nu a insomniei cu alte probleme de sănătate, vorbim despre insomnie primară, cu alte cuvinte tulburarea de somn nu este legată de o afecțiune existentă, sau despre insomnie secundară, care apare ca urmare a unei alte afecțiuni existente, precum astm, depresie, artrită, arsuri gastrice, cancer, sau din cauza administrării anumitor medicamente ori a consumului de alcool.

Există, de asemenea, și alte tipuri de insomnie precum:

Insomnia la debutul somnului: Înseamnă că nu poți adormi cu ușurință.

Insomnia din timpul somnului: aceasta are loc când te trezești în timpul nopții și nu reușești să mai adormi la loc sau te trezești mult prea devreme dimineața.

Insomnia mixtă: În cazul acestui tip de insomnie, întâmpini probleme atât la adormire, dar și în momentele în care vrei să rămâi treaz noaptea.

Insomnia paradoxală: Când ai insomnie paradoxală, subestimezi timpul în care dormi. Ai impresia că dormi mult mai puțin decât dormi cu adevărat.

Cele mai frecvente cauze care duc la insomnie:

În cazul insomniei primare, cauzele care duc la această tulburare de somn pot include situațiile stresante, factorii de mediu precum lumina, zgomotele de fundal sau temperatura inadecvată din încăperea în care dormi, schimbările de fus orar sau lucratul în ture și factorii genetici.

În cazul insomniei secundare, putem vorbi de următoarele cauze: probleme mentale precum depresia sau anxietate, hipertiroidism sau alte probleme endocrinologie, apnee în somn, sindromul picioarelor neliniștite, sarcina, boala Alzheimer, ADHD, sindrom premenstrual și menopauza.

Complicații date de insomnie:

Dacă organismul nu se odihnește în mod corespunzător, ai un risc mai mare să te confrunți cu probleme cardiovasculare, depresie, obezitate, anxietate, iritabilitate, reacții întârziate (care îți pot pune viața în pericol, spre exemplu atunci când conduci sau mânuiești mașinării care te pot accidenta) și probleme de concentrare la muncă sau acasă.

Cum poate fi combătută insomnia:

Nu lăsa insomnia să-ți afecteze calitatea vieții. Apelează la un medic specialist pentru un tratatament personalizat, mai ales dacă insomnia este legată de o altă afecțiune existentă. În cazul în care te confrunți ocazional cu insomnie, poți opta pentru remedii din plante, care favorizează instalarea somnului și cresc calitatea acestuia, fără a avea efecte secundare asupra organismului. Încearcă capsulele Noapte buna sau Melatonină vegetală capsule, pentru un somn mai bun, iar când te simți și stresat, apelează cu încredere la Distonoplant Forte capsule. Pe lângă aceste produse naturale, poți include în ritualul de seară și un ceai, precum ceaiul Somn liniștit,  Valeriană, Lavandă sau Passiflora, toate acestea având efecte calmante, relaxante și liniștitoare asupra organismului.