x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!
  • Tip produs
  • Arii de acţiune
  • Afecțiuni
  • Plantă
×
Filtreaza DIN 8 PRODUSE
Ordonează după:
  • Tip produs
    ×
  • Gama
    ×
  • Arii de acţiune
    ×
  • Afecţiuni
    ×
  • Plantă
    ×

CONDUITĂ ALIMENTARĂ ÎN CAZ DE DIGESTIE LENTĂ

De când terminăm de mâncat și până la apariția unui scaun trec 24 de ore. Atât durează procesarea alimentelor ingerate. Este timpul de care are nevoie sistemul digestiv pentru a absorbi nutrienții din alimente și a elimina resturile. Uneori, acest tranzit este încetinit. Un stil de viață dezechilibrat, alimentația deficitară, precum și unele afecțiuni de sănătate îl pot deregla. Așa apare digestia lentă, care aduce cu ea simptome neplăcute.

Care sunt cele mai comune simptome ale digestiei lente

Odată cu încetinirea digestiei apar, inevitabil, balonarea și durerile abdominale. Ele sunt des însoțite de  o stare generală de rău, de arsuri gastrice și „râgâieli”, de constipație și lipsa poftei de mâncare. Alte simptome ale digestiei lente pot fi și greața, vărsăturile, senzația permanentă de stomac plin. Descoperite în timp util, aceste dezechilibre pot fi remediate prin alimentație și prin adoptarea unui stil de viață sănătos. Nu de puține ori specialiștii ne transmit că ceea ce mâncăm ne influențează nu doar sănătatea sistemului digestiv, ci starea de bine în general.

De ce apare digestia lentă

Principalii factori care favorizează o digestie lentă și, odată cu ea, apariția problemelor digestive, sunt de natură alimentară. O dietă dezechilibrată, alcoolul, excesul de alimente procesate, alergiile și intoleranțele alimentare, toate pot încetini tranzitul intestinal. Însă există și factori care nu țin de alimentație: stresul, sedentarismul, dereglările hormonale, medicamentele, dar și cauzele genetice.

Conduita alimentară recomandată

  • Încearcă să-ți modifici dieta! Este primul pas în tratarea digestiei lente. Un nutriționist te poate îndruma spre alimentele benefice corpului tău, îți poate corecta obiceiurile greșite în ceea ce privește modul în care sunt consumate și cantitatea lor. În general, sunt recomandate mesele mai dese, în cantități mici.
  • Fără lichide în timpul mesei! Ele pot dilua sucurile gastrice responsabile de digerarea alimentelor. Apa se bea cu puțin timp înainte de masă sau la o oră distanță.
  • Consumă mai multe alimente bogate în fibre. Acestea cresc senzația de sațietate și favorizează digestia. Fibrele se găsesc în cereale integrale, dar și în legume, fructe și leguminoase.
  • Spune NU băuturilor acidulate, mai ales când ai probleme cu tranzitul! Acestea balonează și intervin în procesul de digestie.
  • Evită sedentarismul! După ce mănânci, e bine sa faci câteva exerciții ușoare, să ieși la o plimbare scurtă sau să faci o activitate ușoară în casă.
  • Atenție la zahăr! Scăderea nivelului de zahăr din sânge poate duce la ameliorarea simptomatologiei digestiei lente. Evită să mănânci carbohidrați în exces sau produse care conțin mult zahăr rafinat.

 

Peste 40% dintre adulții cu vârste de peste 50 de ani au probleme cu digestia. Lor, dar nu numai, specialiștii Fares le recomandă tratamentele naturiste care ajută tranzitul lent și înlătură simptomele neplăcute care îl însoțesc! Spre exemplu, capsulele Digestie ușoară conțin enzime digestive vegetale care reglează rapid digestia, reduc balonarea și înlătură greața. Efectul de bine se instalează în 15-20 de minute de la administrare. De asemenea, e necesar să consumi multe lichide, în special ceai de ghimbir, de mentă și de salvie, dar și rețete de ceaiuri create de fitoterapeuți special pentru problemele digestive: ceai D-Digestiv sau ceai Digestie ușoară.