Durerea de cap și alimentația. Ce să mănânci, ce să eviți? – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Durerea de cap și alimentația. Ce să mănânci, ce să eviți?

Sfaturi Practice

Aproape jumătate dintre români acuză dureri de cap, cefalee sau migrene cel puțin o dată pe lună. Cele mai predispuse sunt femeile și vârstnicii. Ce facem de obicei atunci când ne doare capul? Luăm o pastilă cu acțiune antialgică și antiinflamatoare, ai putea spune. Dar de ce n-ar funcționa și alimentele sau plantele medicinale pe post de medicament? Unele au efect analgezic, altele antiinflamator sau calmant. Pe de cealaltă parte, există alimente care agravează durerea. Iată ce legătură s-a observat între mâncărurile consumate și durerea de cap, ce e bine să mănânci în situațiile critice și ce să eviți!

Recomandat

Durerile de cap au cauze diferite, astfel că și alimentele se aleg în funcție de efectul dorit. Când durerea de cap este cauzată de consumul de alcool, cel mai bine ar fi să mănânci o porți de cartofi copți. Explicația este aceea că alcoolul deshidratează și te face să pierzi electroliți precum potasiu. Îi poți recupera consumând cartofi copți, cu tot cu coajă, fiind considerați cea mai bună formă de potasiu (un cartof ar conține 720 mg). Banana este și ea sursă de potasiu, conținând 465 mg/bucată. Durerile de cap date de fluctuațiile hormonale în anumite perioade ale lunii pot fi calmate consumând semințe de susan. Bogate în magneziu și în vitamina E, ele ajută la echilibrarea estrogenului. De altfel, cei care se confruntă des cu dureri de cap ar trebui să aibă o dietă mai bogată în magneziu, mineral cu efect calmant care se găsește în migdale, avocado, orez brun, banane, legume și semințe. Plantele medicinale consumate sub formă de pulberi și ceaiuri (de tei, de scoarță de salcie, de mentă și mușețel) au efectul unui medicament extrem de eficient, fără reacții adverse. Capsulele cu uleiuri esențiale (de negrilică, lavandă, copaiba, mentă, cuișoare, tămâie, smirnă, lemongras sau turmeric) au acțiune chiar mai rapidă, fiind utile în durerile de cap mai intense și în crizele de migrenă.

De evitat

Dacă ești sensibil și predispus la dureri de cap, evită alimentele care conțin glutamat de sodiu, potențiatori de gust și nitriți. Se găsesc în sosul de soia, în conserve, în carne procesată (cârnați, hotdog, pate, salam). Legumele care conțin nitrați sunt și ele de evitat (varza chinezească, țelina, sfecla), dar și deserturile îndulcite cu aspartam. Vinul roșu poate fi un alt declanșator al durerilor de cap din cauza sulfiților din compoziție, folosiți drept conservanți. Consumul de alcool oricum deshidratează, ceea ce e o altă cauză a migrenelor. Atenție și la brânzeturi! Cele vechi sau cu mucegai conțin tiramină, o substanță ce se formează odată cu descompunerea proteinelor din brânză și care pot da dureri de cap. Așadar, ține-te departe de aceste preparate și vei evita riscurile.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.