După dietă urmează adevărata provocare: cum păstrezi ce-ai obținut?! – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

După dietă urmează adevărata provocare: cum păstrezi ce-ai obținut?!

Noutăți Fares

Nu este greu, nici imposibil să ții o dietă: știi că pentru o perioadă limitată trebuie să te abții de la anumite mâncăruri și să reduci porțiile pentru a da jos câteva kilograme. Odată scopul atins și dieta terminată, se pune întrebarea „ce vei face de acum încolo?”. Te întorci la stilul de viață dinainte? Trebuie să fii conștient că menținerea greutății este, de fapt, marea provocare.

Ideal este să mănânci sănătos și dieta echilibrată ținută până acum să-ți devină stil de viață. Numai că nu poți trăi la nesfârșit fără pâine și paste făinoase, fără zahăr, anumite fructe, brânzeturi grase etc. Chiar dacă sunt bogate în calorii și ar trebui să reprezinte excepția, fac totuși parte din viața noastră și conțin nutrienți de care organismul are nevoie. Nutriționiștii recomandă să le introducem treptat în alimentație. Perioada „de stabilizare”, după dietă, ar trebui să dureze 3 luni. În fiecare săptămână introdu o porție din alimentele interzise până acum. Cântărește-te săptămânal și vezi dacă s-a schimbat ceva. În cazul în care ai luat în greutate mai mult de o jumătate de kilogram într-o săptămână, revino la dieta anterioară pentru două săptămâni.

Perioada de stabilizare nu înseamnă să-ți reobișnuiești creierul și stomacul cu același consum mare de alimente pe care-l aveai înainte de dietă, ci doar să reintroduci în alimentație anumite mâncăruri care, chiar dacă sunt bogate caloric, organismul are nevoie de ele. După dietă, trebuie să rămâi cu următoarele:

– Alimentație diversificată, sănătoasă, care să aducă în organism toți nutrienții de care are nevoie.

– Nu sări peste mese pentru a nu ajunge în momentul în care îți e foarte foame. Atunci îți va fi mult mai greu să-ți controlezi apetitul.

– Ridică-te de la masă când încă simți că parcă ar mai merge ceva.

– Iar dacă într-o zi faci excese, nu trece ziua următoare la post negru. Extremele nu fac bine, iar perioadele de foamete dau organismului tendința de a face provizii.

– Nu uita că e mai ușor să previi decât să vindeci. Încearcă să nu ai mari fluctuații în greutate pentru a nu destabiliza metabolismul.

Tot după dietă, e foarte important să te apuci de sport pentru a arde caloriile pe care le vei consuma de acum în plus. Dacă ai fi făcut sport în timpul curei de slăbire, ți-ar fi fost mult mai greu să o duci până la capăt deoarece efortul fizic crește pofta de mâncare și nu te-ai fi putut controla în fața alimentelor interzise. Acum este cea mai bună perioadă de a începe sportul deoarece el va stimula metabolismul care, în perioada curei de slăbire, din cauza aportului scăzut de hrană, își încetinise motoarele.

Adauga comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.