Dieta ideală atunci când treci prin stări depresive – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Dieta ideală atunci când treci prin stări depresive

Articole

Alimentația nu poate de una singură să vindece depresia, însă poate ajuta enorm. Anumite mâncăruri, ceaiuri și uleiuri au efect direct asupra modului în care ne simțim atât fizic, cât și psihic. Iată ce ar trebui să mănânci și ce să eviți pentru a-ți redobândi starea de bine!

Plantele medicinale sunt un adevărat tratament pentru depresie. Măghiranul susține funcționarea normală a sistemului nervos, sunătoarea are efect sedativ, valeriana, roinița și floarea pasiunii induc somnul, fiind utile în insomnii, lavanda relaxează, reduce tensiunea și distonoplantiritabilitatea, șerlai e indicat în stări de oboseală nervoasă, iar vinarița în stări de agitație, surescitare, stres. Aceste plante se pot consuma în infuzii Distonoplant sau sub formă de ulei esențial și capsule Distonoplant naturale.

Alimente bogate în seleniu. Potrivit studiilor, există o legătură între depresie și un nivel scăzut de seleniu în organism. Acest mineral se găsește în semințe de floarea soarelui, ouă, ceapă, carne și cereale integrale.

Magneziul este un alt mineral necesar, deoarece el intervine în mecanismele de reglare a excitabilității neuronale, înlătură senzația de oboseală și crește rezistența la stres. Se găsește în leguminoase, fructe oleaginoase (în special semințe de dovleac), banane sau ciocolată.

Acidul folic face parte din grupul de vitamine B esențiale pentru prevenirea depresiei. Alte studii au arătat că un nivel scăzut de acid folic în organism îngreunează efectul tratamentelor antidepresive. E bine să introduci în dieta ta cât mai multe verdețuri, broccoli, citrice, leguminoase (linte, fasole, mazăre), avocado, nuci și semințe.

Probioticele reglează nu doar flora digestivă, ci și fluctuațiile emoționale. Chefirul, iaurtul și alimentele fermentate de genul murăturilor au efecte pozitive asupra psihicului și scad anxietatea.

Acizii grași omega 3 sunt beneficii pentru creier, contribuind și ei la ameliorarea depresiei. Se găsesc în pește și fructe de mare, în nuci, semințe de in, de chia, în uleiuri presate la rece etc.

Pe de cealaltă parte, evită dieta bogată în calorii și săracă în nutrienți, care nu furnizează energie și te face să te simți mereu obosit. Dulciurile, spre exemplu – simți nevoia să dai iama în ele când ești cu moralul la pământ, însă trebuie să știi că oferă o stare de bine pentru moment, glicemia crește brusc, dar scade la fel de brusc. Alcoolul este și el de evitat deoarece amplifică stările emoționale și agravează depresia. Cel puțin pentru o perioadă nu mai mânca alimente procesate, sosuri, prăjeli, băuturi carbogazoase, pâine albă și cereale rafinate și observă diferența!

Fericirea trece prin… stomac. Nu este doar o vorbă a gurmanzilor, ci în mod anatomic, sistemul digestiv este considerat al doilea „creier” al organismului. La nivelul tractului  gastrointestinal se produce cea mai mare cantitate de serotonină din organism, aici se digeră și se extrag din alimente substanțele nutritive care ne dau energie, reglează somnul, apetitul, starea emoțională. Încearcă să ai o alimentație cât mai sănătoasă și mai echilibrată, fă sport, odihnește-te, fă lucruri care îți plac și vei vedea că în curând te vei simți mai bine.

Comentarii

Lasă un răspuns la admin Anulează răspunsul

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.