Mango – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Mango

Mango (Mangifera indica) este un arbore fructifer aparținând genului Mangifera, care constă din numeroase specii aparținând familiei Anacardiaceae. Arborele se pare că provine din Asia de Est, Myanmar, Assuma. Este un arbore mare stufos, veșnic verde. Mango este fruct național în India, Pakistan și Filipine și este considerat un fruct sacru. Fructul de mango este foarte dulce și aromat, când este copt coaja are o culoare portocalie – roșiatică. Principiile active ale fructului mango: bogat în fibre, antioxidanți, vitaminele A, C, E, B6, K, în Cu, are 17 aminoacizi, Omega 3 și 6, zinc, pectine, amidon.

Se presupune că numele de „mango” provine de la Malayalam manga, terminologie împrumutată în portugheză în secolul al XVI-lea; din portugheză a trecut în limba engleză.

Mango se folosește crud în salate, adăugat în deserturi, sosuri, mâncăruri cu carne; nectar, uscat – în bucătăria asiatică se foloseşte ca un condiment. Din pulpa de mango se prepară: jeleuri, înghețate, gemuri.

Fructele necoapte se păstrează în pungi de hârtie la temperatura camerei, iar cele coapte la frigider, miezul de mango se păstrează bine în pungi la congelator, feliile uscate se mănâncă precum chipsurile.

Mango are un mare potenţial când vine vorba de controlul greutăţii. Cercetările recente sugerează că mango şi fitocomponentele sale pot, de fapt, să suprime celulele grase si genele corelate cu grăsimea din corp.

Un alt studiu a arătat că mango, mai exact coaja acestuia, inhibă formarea ţesuturilor grase într-un mod similar cu antioxidantul resveratrol.

Consumul de mango a arătat rezultate impresionante în cazul persoanelor care sufereau de constipaţie cronică.  Într-o cercetare publicată în The Official Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology (jurnalul oficial al federaţiei societăţilor americane de biologie experimentală), un grup de oameni care au mâncat mango în fiecare zi a inregistrat o îmbunăţaţire mai mare în cazul simptomelor constipaţiei lor, în comparaţie cu participanţii care au mâncat o cantitate echivalentă de fibre.

Grupul de participanţi care a consumat mango a aderat la planul de tratament cu mai multă usurinţă şi a prezentat niveluri crescute în ceea ce priveşte acizii graşi buni şi alte măsuri ale bunăstarii sistemului digestiv, cum ar fi secreţiile de sucuri gastrice care ajută în digerarea alimentelor.

Aceste efecte benefice s-ar putea datora conţinutului mare de apă şi de fibre ale fructelor de mango, pe lângă acei antioxidanţi sănătoşi pe care îi are în compoziţie.

 

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.