Trecerea corectă de la post la mesele îmbelșugate ale Crăciunului – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Trecerea corectă de la post la mesele îmbelșugate ale Crăciunului

 

După mai bine de 5 săptămâni de post, în care organismul a beneficiat de o alimentație mai ușoară, cu mai multe legume, fructe, cereale și leguminoase, alimente bogate în vitamine, enzime și minerale, dar in AcelaşI timp fără grăsimi animale, carne și lactate, vin sărbătorile de iarnă cu mese îmbelșugate. În perioada postului, ficatul și tubul digestiv își îmbunătățesc funcțiile, organismul se detoxifica și tonifică însă masa de sărbători  vine brusc fără a se face o trecere gradată către alimentația normală.Pentru a evita toxiinfecțiile alimentare și alte probleme de sănătate cauzate de excesele alimentare este bine ca trecerea să fie lină și să fie evitate excesele.

Începerea mesei e bine să fie făcută cu o mâncare ușoară cum ar fi o salată de crudități, apoi se poate trece la o supă sau ciorbă caldă care pregătește stomacul pentru digestie.În supă se pot adăuga câteva condimente cum ar fi coriandrul, ghimbirul, turmericul, piperul sau dafinul, care stimulează secrețiile digestive, cresc apetitul și sunt carminative, evitând astfel balonarea sau crampele car pot apare după masă.

Trecerea între diferitele feluri de mâncare este bine să nu fie făcută imediat ci după o pauză, pentru a da răgaz stomacului să-și îndeplinească bine funcția de digestie și pentru a evita combinarea inadecvată a alimentelor.Amestecarea diferitelor tipuri de alimente și feluri de mâncare duce la îngreunarea digestiei și acumularea de produși toxici în organism.

Referitor la băuturi, întotdeauna se recomandă evitarea băuturilor alcoolice.Este complet contraindicat să fie deschisă masa cu un pahar de alcool, pe motiv că stimulează apetitul.Alcoolul irită mucoasa gastrică si crește peristaltismul, ceea ce duce la o digestie incompletă.Dintre băuturile alcoolice este de preferat vinul, din care se poate consuma 1 pahar la masă, în partea de final.

Sucurile de fructe proaspete este indicat să fie consumate pe stomacul gol.După masă nu este recomandat să fie consumate fructe deoarece această combinaîie duce la fermentarea alimentelor în tubul digestiv.La dulciuri este bine de asemenea să nu fie făcute excese.De preferat sunt prăjiturile pe bază de fructe crude și cereale integrale, prăjituri raw vegane cu fructe uscate și nuci, migdale, cocos, budincă de tapioca,  semințe de chia cu fructe, cu frișcă de cocos sau caju, îndulcite cu miere, steviozidă sau sirop de agave.

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.