Top 5 alimente pentru răceală și gripă care conțin vitamina C – Fares.ro
×
x
RĂMÂI CONECTAT!
Lasă-ne adresa de mail şi află noutaţile Fares!

Top 5 alimente pentru răceală și gripă care conțin vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic, care stimulează activitatea sistemului imunitar, protejează organismul de infecții, previne răceala și susține procesele de refacere a organismului dupa o infecție. În infecțiile respiratorii de tip răceală sau gripă sunt preferate alimentele cu vitamina C din mai multe considerente. În primul rând se datorează efectelor benefice ale vitaminei C pentru astfel de situatii. Pe de altă parte, alimentele care contin vitamina C sunt fluidificatoare a mucusului și combat producerea lui de către organism. Iar un alt considerent este faptul că sursele naturale de vitamina C sunt de preferat celei de sinteză, deoarece în sursele naturale vitamina C este potențată și de alți compuși cum sunt bioflavonele.

Am ales câteva alimente cu un conținut bogat în vitamina C, cu rol în atenuarea simptomelor din răceală și gripă si grăbirea procesului de vindecare, ușor de procurat.

– ceapa atat cea uscată cât și cea crudă,este foarte bogată atât în vitamine cât și în minerale. 100 grame de ceapa conține 120 mg de vitamina C.Sunt cunoscute efectele puternic antivirale ale cepei.

– broccoli contine o cantitate de 90 mg de vitamina C la 100 gr. Este un aliment ușor de preparat sub formă de salate, gătit la aburi sau sub formă de supă. Este un aliment cu multiple beneficii terapeutice, antioxidant excelent, stimulent al sistemului imunitar, efecte antivirale și antibiotice, cardioprotector.

– ardeiul iute, cu un conținut de 80 mg la 100 gr, stimulează sistemul nervos inducând bună dispoziție dar are efecte benefice și în răceli fluidificând secretiile bronșice.

– portocalele, sunt un aliment remediu foarte bun în răceală și gripă deoarece se digeră foarte uşor, substanţele nutritive pe care le conţine stimulează sistemul imunitar iar sucul de portocale îndulcit cu miere are efect expectorant fiind utile în tratamentul tusei iritative, uscate. Se consideră că2 portocale asigură necesarul pe zi, de vitamina C.

– varza crudă conține o cantitate de vitamina C mai mare chiar decât portocalele iar varza murată este mai bogată în vitamina C decât varza crudă. Beneficiile varzei atât sub formă crudă cât și murată sunt multipl. Ambele tipuri oferă protecție antioxidantă, sunt detoxifiante și ajută la întărirea sistemului imunitar.

 

 

Adaugă comentariu

Te asigurăm că nu folosim datele tale personale în alt scop decât cel precizat în Politica de Confidențialitate, iar bifarea acestei căsuțe echivalează cu acceptarea celor prezentate.